به گزارش خبرگزاری مهر، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: یعنی به همان میزان که در‌آمد ایجاد می‌کنند، بودجه منطقه بالا می‌رود. بنابراین ما در ابتدای شورای پنجم اتفاق نا‌صحیح را شاهد بودیم که به‌عنوان مثال بودجه منطقه یک، سه برابر منطقه ۱۹ بود، چرا که منطقه یک، منطقه برخوردار بود و ۲۰ درصد درآمد شهرداری از این منطقه بود. همین‌طور مناطق ۲،۳،۴و۲۲. او افزود: بنابراین یک واحد مسکونی در منطقه یک قیمتش ۱۰ برابر یک واحد در مناطق دیگر است و به همین نسبت هم عوارض ساختمانی آن بالا می‌رود. به این سبب ما اندک اندک شاهد شکاف عمیقی بودیم که بین مناطق ایجاد می‌شد و جالب اینکه عمده پروژه‌های زیر‌ساختی در شهر تهران‌ که پروژه‌های بزرگ مقیاس هم هستند در همین مناطق برخوردار کلید زده شدند و ما از زمان حضورمان سعی‌مان بر این بود این روند معکوس شود.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: شورای پنجم بر این اساس خط متوسط سرانه اختصاص بودجه بر اساس جمعیت را تعریف کرد و بر اساس آن سالانه بودجه مناطق کم برخوردار ۱۰ درصد به خط متوسط رساندیم و امروز که سال چهارم شورای پنجم است بسیاری از این مناطق به این سطح متوسط رسیده‌اند.

فراهانی افزود: ما امیدواریم در انتهای دوره پنجم تمامی مناطق کم برخوردار به سطح متوسط سرانه بودجه شهر تهران برسند و در دوره ششم این معادله باید برعکس شود.