به گزارش خبرگزاری فارس، سیدحسن رسولی عضو شورای شهر تهران در مورد گزارش حساب‌های درآمد و هزینه‌های شهرداری تهران طی ماه‌های گذشته اظهار کرد: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب موظف بوده در عملکرد ۱۱ ماه خود نسبت به تامین منابع در سقف ۲۸ هزار و ۲۶ میلیارد تومان اقدام کند و طی این ۱۱ ماه حدود ۱۸ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان کسب درآمد کرده است.

وی افزود: طی ۱۱ ماه گذشته کسری عملکرد ۹ هزار و ۷۴۹ میلیارد تومان وجود داشته همچنین از کل درآمد ۱۱ ماه معادل ۳۰ درصد آن درآمد پایدار و ۷۰ درصد درآمد ناپایدار است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین شهرداری در ۱۱ ماه گذشته اجازه داشته حداکثر تا سقف ۲۵ هزار و ۴۶۹ میلیارد تومان هزینه کند که طی این مدت ۱۷ هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان هزینه در دفاتر ثبت شده که ۹۳ درصد آن به‌صورت پرداخت‌های نقدی و ۷ درصد غیرنقدی بوده است.

رسولی گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به تحقق روند درآمدی عملکرد ۱۲ ماهه به مرز ۸۰ درصد بودجه برسد و در صورت تحقق این پیش‌بینی و متاثر بودن فضای کسب و کار از‌ آثار کرونا همچنین تحریم‌ها عملکرد شهرداری مناسب بوده است.

وی با بیان اینکه درآمد پایدار شهرداری در ۱۱ ماه امسال نسبت به مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش داشته است گفت: در بهمن امسال شهرداری ۱۷۴۵ میلیارد تومان از مصارف خود را ثبت کرده که ۹۲ درصد آن به‌صورت پرداخت‌های نقدی و ۸ درصد غیرنقدی بوده است.