تحقیقات میدانی «دنیای‌اقتصاد» از وضعیت بازار خرید و فروش مسکن در مناطق لوکس (یک و سه) حاکی از آن است که بازار این مناطق در رکود قرار دارد.

به گفته برخی از واسطه‎های ملکی فعال در این مناطق، به‌رغم اینکه پیش‌بینی‌ها از رونق نسبی در بازار خرید و فروش در شب عید حکایت داشت اما بازار دور از انتظارات پیش می‌رود.

بسیاری از بنگاه‌های معاملات ملکی در این مناطق بر این باورند یکی از مهم‌ترین دلایل بازار رکودی، مقاومت فروشندگان برای فروش ملک به‌واسطه کاهش نسبی قیمت‌ها طی ماه‌های گذشته است.

نتایج تحقیقات میدانی نشان می‌دهد، غالب فایل‌های ارائه شده برای فروش برای مالکانی است که قصد تبدیل به احسن ملک خود را دارند. افرادی که املاکی جهت سرمایه‌گذاری دارند، زیاد تمایلی برای فروش ندارند.

بررسی بازار خرید و فروش املاک در مناطق لوکس طی دو ماه گذشته، حاکی از افزایش نامحسوس معاملات در بهمن‌ماه بود اما به‌دلیل مقاومت فروشندگان این حجم از معاملات در حد انتظارات واسطه‌های ملکی نبوده است.

وضعیت قیمت‌ها نیز در این مناطق نشان می‌دهد، در آبان‌ماه به‌واسطه کاهش ریسک‌های اقتصادی و غیراقتصادی بازار در مناطق لوکس کمی افت کرد اما روند کاهشی خیلی کُند بود و طی حدود یک‌ماه گذشته تقریبا متوقف شده است.