به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، اگرچه طی چند هفته گذشته، فعالان و واسطه‌های بازار ملک در پایتخت از افزایش مراجعه و رونق خفیف معاملات خبر می‌دادند اما اکنون در چندروز پایانی امسال عنوان می‌کنند بازار کم‌کم به سمت تعطیلی کشیده شده است.

به گفته آنها فقط گروه معدود و انگشت شماری از فروشندگان و خریداران که سعی دارند هر طور شده نقدینگی برای خود مهیا کنند یا نقدینگی خود را به ملک تبدیل کنند همچنان در بازار حاضر هستند.

آنها می‌گویند آخرین فعالیت‌ها در بازار خرید وفروش بیشتر در محدوده میانی و جنوبی شهر قابل رویت است.

این گروه از متقاضیان خرید مسکن بیشتر به دنبال خرید آپارتمان‌های چند سال ساخت می‌روند چون گمان می‌کنند امکان خرید با قیمت مناسب در این گروه سنی واحدهای مسکونی بیشتر وجود دارد. البته سازندگانی که برای تامین نقدینگی در این چند روز پایانی سال نیز تاکید دارند برای بالابردن شانس فروش ملک خود، روی قیمت پیشنهادی تاحدودی تخفیف می‌دهند. در این میان فروشندگانی نیز هستند که با فرض بالارفتن تورم، از فروش دست کشیده‌اند و به امید فروش با قیمت پیشنهادی مدنظر در سال جدید هستند.

در جدول نبض بازار امروز، قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های مسکونی نوساز تا ۲۰ سال ساخت که در روز گذشته فایل شده‌اند، ارائه شده است.

این فایل‌ها که مربوط به مناطق مختلف شهر تهران هستند نشان می‌دهند در هرمحله‌ای قیمت پیشنهادی مناسب و غیرمتعارف وجود دارد. بنابراین اگر خریداران حوصله به خرج دهند و قدری بیشتر جست‌وجو کنند می‌توانند خرید مناسبی انجام دهند.