براساس گزارش خبرگزاری فارس، درباره وضعیت متروی تهران همزمان با اجرای محدودیت‌ها در پایتخت هم‌اکنون آمار مسافران پایتخت با استمرار محدودیت‌ها و تعطیلی برخی از اصناف به ۴۸۰هزار نفر در طول روز رسیده است که قبل از شیوع کرونا با همین ظرفیت کنونی ۲میلیون‌و‌۲۰۰هزار مسافر در طول روز از طریق مترو در نقاط مختلف شهر جابه‌جا می‌شدند و در حال حاضر با یک پنجم ظرفیت قبل از کرونا مترو فعال است.

براساس این گزارش و تاکید مدیران بهره‌برداری متروی تهران لازم است که دولت در توسعه واگن‌های مترو از شهرداری حمایت کند تا امکان رعایت فاصله اجتماعی هر چه بیشتر و بهتر وجود داشته باشد. شرکت بهره‌برداری متروی تهران همچنین از مسافران درخواست کرده است تا سفرهایشان را با مترو مدیریت کنند و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام داشته باشند.

شرکت بهره‌برداری متروی تهران همچنین در پاسخ به این پرسش که با لغو طرح ترافیک چقدر آمار مسافران مترو کاهش یافته، اعلام کرده است: هنوز آمار مسافران مشخص نشده و آمار به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شرکت بهره‌برداری متروی تهران از سوی دیگر درباره ضدعفونی واگن‌های مترو نیز گفته است: یک سال از شیوع کرونا می‌گذرد و طی این یک سال، مداوم ضدعفونی قطارهای مترو انجام می‌گیرد و مشکلی در این راستا نداشته‌ایم.