به گزارش خبرگزاری شهر، مجتبی یزدانی اعلام کرد: در چهار سال گذشته ۸۹ بوستان به مساحت ۱۵۴ هکتار ایجاد‌شده که از ۲۳ بوستان از این تعداد در سال ۹۶، ۲۴ مورد در سال ۹۷ و ۲۳ مورد در سال ۹۹ به بهره‌برداری رسیده‌اند. او ادامه داد: ۲۶بوستان هم تا پایان سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود که نیمی از این تعداد آخر شهریور ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته وی، از درآمد حفظ و گسترش و قطع اشجار در این دوره از مدیریت شهری، ۲۱ قطعه از باغات و اراضی مشجر که زمین‌های مناسب برای تبدیل به بوستان‌های عمومی بودند، تملک شد و ۲۳مورد دیگر در نوبت است که پیگیری آن در دستور کار مناطق قرار دارد. یزدانی با تاکید بر اینکه در هر محله باید یک‌ بوستان وجود داشته باشد، افزود: در ۱۷‌محله تهران در سال ۹۶ بوستان وجود نداشت اما تا امروز در هشت محله از این تعداد، بوستان ایجاد شده و برای بقیه محله‌ها نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

یزدانی به جنگل‌کاری در حریم پایتخت اشاره کرد و توضیح داد: در سال ۹۶ یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار و در سال گذشته نیز یک‌هزار هکتار جنگل‌کاری به این عرصه اضافه شده است، ضمن اینکه امسال نیز جنگل‌کاری ۱۳۰۰ هکتاری در دستور کار معاونت خدمات شهری قرار دارد. به گفته وی، در مجموع طی کمتر از چهار سال اخیر چهارهزار و ۷۲۰ هکتار به سرانه فضای سبز حریم ‌شهر تهران اضافه شده است.

یزدانی خاطرنشان کرد: طی این دوره مدیریت شهری شهرداری با وزارت نیرو درخصوص چهار موضوع تفاهم‌نامه امضا کرد و به مواردی از قبیل قنوات، پساب، چاه‌ها و تصفیه‌خانه‌ها در این تفاهم‌نامه‌ها پرداخته شده و حتی برخی از آنها امسال به اجرا رسیده است.  وی در این‌رابطه توضیح داد: در ۳۷۴ بوستان تهران ۴۰ مخزن آب اضطراری با سرمایه‌گذاری شرکت آب و فاضلاب و شهرداری اجرا شده ‌است.