به گزارش «دنیای اقتصاد»، صرف‌نظر از مستاجرانی که در سال‌های دوم یا چندم اجاره‌نشینی، با موجر برای سکونت سال بعد توافق می‌کنند و جابه‌جا نمی‌شوند، همواره یک گروه از مستاجران یا ناگزیر به جابه‌جایی به دلیل عدم توافق با موجر هستند یا اینکه متقاضیان جدید در بازار اجاره به حساب می‌آیند.

واسطه‌های ملکی می‌گویند مستاجران جدید که متقاضی اجاره در منطقه 5 هستند با چالش کمبود فایل روبه‌رو هستند و عرضه در گروه متوسط متراژ در منطقه 5  بسیار محدود است.

آنها می‌گویند هر چه آپارتمان نقلی و میان‌متراژ در بازار اجاره کم است، در عوض آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ با مساحت بیش از 100 مترمربع پرتعداد هستند اما با توجه به اینکه اجاره‌های آنها اغلب بیش از ماهانه 6 میلیون تومان است، مورد استقبال متقاضیان اجاره قرار نمی‌گیرد.

نتایج تحقیقات میدانی از بازار اجاره مسکن در منطقه 5 نشان می‌دهد فایل‌های بزرگ‌متراژ اغلب متقاضیانی دارد که پیش‌تر در منطقه 2 مستاجر بوده‌اند اما امسال با توجه به افزایش قابل توجه اجاره‌بها از ناحیه موجر، ناگزیر به جابه‌جایی شده و با توجه به اینکه امکان سکونت در آپارتمان‌های کوچک‌تر را ندارند، ناگزیر به یک منطقه نسبتا ارزان‌تر در محدوده غربی شهر یعنی منطقه 5 برای یافتن آپارتمان اجاری متناسب با تقاضای خود آمده‌اند. در جدول زیر رهن و اجاره پیشنهادی تازه‌ترین فایل‌های عرضه شده در منطقه 5 گردآوری شده است.