مهدی چمران، رئیس موقت شورای ششم تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره آخرین جزئیات انتخاب شهردار در پایتخت اظهار کرد: همه گزینه‌های نهایی باقی‌مانده برای انتخاب شهردار از نگاه منتخبان شورای ششم قوی هستند ولی تا رای‌گیری نکنیم، نتیجه قطعی معلوم نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازار گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب شهردار در حال حاضر بسیار داغ است، گفت: جلسه ویژه انتخاب گزینه نهایی شهردار به زودی میان منتخبان شورای ششم برگزار می‌شود.

چمران ادامه داد: اینکه مطرح شده برخی از گزینه‌های نهایی برای شهردار شدن مشکل دارند به ما موضوعی اعلام نشده و اگر چنین موضوعی وجود داشت به منتخبان شورا اعلام می‌شد.

 رئیس موقت شورای ششم تهران تاکید کرد: در حال حاضر مشخص نیست کدام گزینه شهردار تهران احتمال بیشتری برای انتخاب شدن دارد و این مساله به رای منتخبان شورا بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه رای ۲۱ منتخب به گزینه‌های نهایی مخفی است، گفت: جلسه انتخاب شهردار مفصل خواهد بود و منتخبان نظرات موافق و مخالفشان را درباره گزینه‌ها مطرح می‌کنند.

به گزارش «دنیای اقتصاد» در حال حاضر اخبار متفاوتی درباره زمان قطعی انتخاب گزینه نهایی شهرداری تهران منتشر شده است. برخی از منتخبان شورای شهر ششم پایان وقت روز چهارشنبه را زمان اعلام گزینه نهایی معرفی کرده‌اند و برخی دیگر از منتخبان معتقدند فرآیند بررسی صلاحیت نامزدها تا امروز به طول می‌انجامد و از همین رو گزینه نهایی امروز اعلام خواهد شد. تاکنون رقابت برای کرسی شهرداری تهران میان معصومه آباد، هابیل درویش، علیرضا زاکانی، مازیار حسینی، اسماعیل احمدی‌مقدم و محسن پیرهادی است. پیش از این رستم قاسمی و مهرداد بذرپاش نیز در میان گزینه‌ها حضور داشتند اما بذرباش به صورت رسمی از رقابت‌ها کناره‌گیری کرد و رستم قاسمی برای ارائه برنامه پیشنهادی خود در جلسه منتخبان شورای شهر ششم حاضر نشد. به همین دلیل برخی از منتخبان معتقدند همچنان رستم قاسمی در میان گزینه‌های شهرداری تهران حضور دارد.