معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه کاره‌ای که به هر دلیلی از جمله معارضان ملکی و تاسیساتی، مشکلات اعتباری یا طراحی ناتمام مانده در اولویت این معاونت قرار دارد. وی از اولویت‌بخشی به اجرای پروژه‌های کوچک‌مقیاس و پربازده نیز خبر داد و گفت: گاهی ممکن است با احداث یک رمپ، لوپ یا زیرگذر، گرهی از مشکلات شهر و شهروندان باز کنید که نفع زیادی دارد اما هزینه چندانی ندارد.

شعبانی درباره توجه به مگاپروژه‌ها در این دوره از مدیریت شهری یادآور شد: در حوزه ابرپروژه‌های عمرانی دو موضوع مورد توجه است، نخست اینکه اساسا طراحی و کارکرد آنها بعد از اجرا باید متناسب با نیاز شهر باشد. نمی‌توان پروژه‌ای را اجرا کرد و بعد از آن دریافت که با وجود هزینه سنگین، نفع چندانی ندارد و مردم به صورت ملموس خدمات آن را نمی‌بینند. در واقع باید نیازسنجی و نیاز‌شناسی در ابتدای کار انجام شود چراکه مگاپروژه‌ها به دلیل هزینه بالا حساسیت‌های بیشتری را بر‌می‌انگیزد و مانند یک جراحی عمیق است که بدنه و پوسته شهر و ذی‌نفعان مختلف را درگیر خود می‌کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران یادآور شد: نکته دوم درباره این پروژه‌ها تامین اعتبارات لازم برای اجرای آنها است. وضعیت اقتصادی فعلی به گونه‌ای است که باید اولویت‌ها در مسیر اجرا قرار گیرند تا مردم بیشترین نفع را از این پروژه‌ها ببرند و بر همین اساس اختصاص اعتبارات اهمیت ویژه‌ای در این بحث دارد. اگر این دو موضوع به گونه‌ای حل شوند که به یک فهم مشترک بین عموم شهروندان و مدیریت شهری منتج شود مگاپروژه‌هایی نیز در نظر داریم که اجرا خواهد شد.