به گزارش خبرگزاری فارس، ناصر امانی درباره برگزاری جلسات صحن علنی شورای شهر گفت: بر اساس قانون شورای شهر تهران ملزم است که یک تا دو جلسه در ماه برگزار کند و سایر جلسات به صورت فوق‌العاده است و اگر درخواست یا دستوری وجود داشته باشد، تشکیل می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر قرار است فعلا هر هفته به جای یک جلسه از صحن شورای شهر، جلسه‌ای با شهردار تهران به‌صورت هم‌اندیشی داشته باشیم.

وی در عین حال تاکید کرده که این لغو برگزاری یکی از دو جلسه رسمی علنی هفتگی در شورای شهر که به شکل سنتی در تمام سال‌های اخیر، مقرر بوده است، موقت است و اگر تعداد دستورها به آمار قابل توجهی برسد، صحن شورا جایگزین هم‌اندیشی می‌شود.

امانی ابراز عقیده کرد: نباید صحن شورا جایگزین هم‌اندیشی شود و هفته‌ای دو بار برگزاری صحن لازم است. البته اکنون دستور خاص و فوق‌العاده‌ای نیست برای همین هم‌اندیشی جایگزین صحن شده است. وی گفت: اگر فرمانداری تهران پیشنهادی داشته باشد یا مدیران شهرداری و اعضای شورا طرح یا لایحه‌ای را مطرح کنند، می‌توان به‌صورت فوق‌العاده جلسه را برگزار کرد.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد» روال برگزاری جلسات رسمی شورای شهر در دوره‌های پیش از سال ۹۶ عموما به شکل برگزاری دو جلسه هفتگی بود که یکی از این جلسات به‌صورت علنی و دیگری غیرعلنی برگزار می‌شد. طی چهار سال گذشته اعضای پنجمین دوره شورای شهر برگزاری هر دو جلسه به‌صورت علنی را در دستور کار قرار دادند و البته یک روز در هفته پیش از برگزاری جلسه علنی، جلسه هم‌اندیشی شورای شهر با شهردار نیز به‌صورت غیرعلنی و خصوصی برگزار می‌شد. اما در طول دو ماه سپری‌شده از عمر شورای ششم، روال برگزاری جلسات بار دیگر در حال تغییر و تحول است و ظاهرا تعداد جلسات به‌طور موقت از دو به یک جلسه کاهش پیدا کرده و جلسات هم‌اندیشی با شهردار جایگزین یک جلسه رسمی صحن شورای شهر (چه به‌صورت علنی و چه غیرعلنی) شده است.