به گفته وی، از آمار اعلامی ۷۰۲هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بوده که از این تعداد ۳۱درصد به‌دلیل نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشدند. مقدم خاطرنشان کرد: ۱۴درصد از خودروهای مردودی در آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز عملکرد نامطلوبی داشتند؛ ۹درصد در آزمون همراستایی چرخ‌ها، ۴درصد در آزمون کمک فنر، ۱۱درصد در تست ترمز و ۱۴درصد بابت عیوب ظاهری مردود شدند.

وی افزود: در هفت ماه ابتدایی سال جاری ۶۶۷هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد، ۱۳۸هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر با استانداردهای سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی است. درمجموع حدود ۲۰درصد از خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران معاینه فنی برتر دارند.

وی ادامه داد: در راستای کاهش آلودگی هوا و پایش مضاعف وضعیت آلایندگی خودروهای سنگین در سطح شهر با مشارکت پلیس، از ابتدای امسال تاکنون برای ۶۴۵ دستگاه خودروی سنگین به‌دلیل نداشتن معاینه فنی و یا دودزا بودن توسط پلیس جریمه صادر شده است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران در ارتباط با وضعیت مراجعات به مراکز گفت: در حال حاضر مراکز در شرایط عادی و فاقد صف هستند و مراجعان در کمترین زمان می‌توانند از خدمات مراکز استفاده کنند.