بنا بر اعلام این معاونت، همچنین طراحی و اجرای پروژه‌های کلان، مرمت و بازسازی پل ها، تونل و تقاطع‌ها و همچنین هدایت و نظارت بر یکپارچگی عملیات‌های عمرانی جزو وظایف این معاونت است؛ اما می‌بینیم که از سال ۹۴ بررسی و پایشی بر تقاطع‌ها و پل‌ها نشده و بسیاری از آنها نیازمند مرمت و بازسازی هستند. در این گزارش با بیان اینکه ما تکالیف بر زمین مانده زیادی داریم، اعلام شده است: در برنامه دوم و سوم توسعه اجرای برخی از تکالیف مغفول مانده است و بر همین اساس است که ۲۶ پروژه مانده داریم و باید اولویت اجرای پروژه‌ها را به مهم‌ترین آنها که بر زندگی مردم تاثیر مستقیم دارد، بگذاریم.

این معاونت همچنین اعلام کرد: اولویت ما اتمام پروژه‌های نیمه تمام است. به عنوان مثال پروژه شهید شوشتری ۱۲ سال است که نیمه‌کاره مانده و از سوی دیگر اجرای پروژه‌های تقاطعی و بزرگراهی را در دستور کار قرار داده‌ایم. این در حالی است که تکمیل پیوست‌های مطالعاتی و همچنین تامین اعتبار دو شرط اجرای پروژه‌های جدید هستند. معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین با بیان اینکه پروژه LRT  بزرگراه همت، خرازی و زین الدین را در دستور کار قرار می‌دهیم، اعلام کرد: ساخت تونل شهید متوسلیان و اتصال بزرگراه امام علی به آزاد راه تهران شمال به شرط تامین فاینانس محقق می‌شود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: بودجه معاونت فنی و عمرانی ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده است، این در حالی‌ است که ما برای انجام پروژه‌ها و برنامه‌هایمان در ۴ سال به ۷۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که نمی‌گوییم به صورت نقد پرداخت شود اما می‌توانیم به روش‌های مختلف آن را تامین کنیم.

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به پروژه LRT در این گزارش می‌‌‌افزاید: این پروژه می‌تواند سه بزرگراه را به طول ۵۰ کیلومتر پوشش دهد و در یک مقاطعی دو طبقه خواهد شد که از پایانه شرق آغاز و تا شهربازی هزار و یک شهر امتداد خواهد داشت و ۵۰ ایستگاه دارد و می‌توان ظرف یک ساعت با سرفاصله مشخص این مسیر را طی کرد و تقریبا ۲۵ مرکز اصلی شهر را در بر می‌گیرد.