وی با بیان اینکه استفاده از هوش مصنوعی و داده‌کاوی از الزامات مدیریت هوشمند شهری است، خاطرنشان کرد: قطعا ما دیگر نمی‌توانیم با شیوه‌های سنتی شهر را اداره کنیم و با توجه به حجم داده‌ها و مسافران باید با سرعت به سمت هوشمند‌سازی حرکت کنیم. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران ادامه داد: هر برنامه‌ریزی که می‌خواهیم در آینده انجام دهیم باید بر مبنای علمی و به‌روز انجام شود.

در حال حاضر اطلاعات آماری بسیاری در اختیار داریم و باید با رعایت پروتکل‌های امنیتی بتوانیم این داده‌های به‌روز را در اختیار سایر بخش‌ها قرار دهیم تا کارهای ارزشمندی در زمینه پیاده‌سازی طرح‌ها و ایده‌های نوین و همچنین تحلیل داده و استفاده از آن در تصمیم‌گیری‌ها انجام شود.

شایسته به ضرورت تعامل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در زمینه هوشمند‌سازی اشاره کرد و گفت: باید یک حرکت مشترک بین تمام بخش‌های این معاونت ایجاد شود. به‌طور مثال ما اگر مشکل پایانه‌ها را حل کنیم، می‌توانیم به‌طور قابل توجهی به ارتقای خدمات‌رسانی در مترو کمک کنیم که این به تبع در کاهش ترافیک موثر است. ما واقعا باید با تحلیل داده‌ها و آمارهای موجود بهترین تصمیم‌ها را بگیریم و با صرف بودجه در بخش‌هایی که بیشترین اثرگذاری را دارند بتوانیم با سرعت بهتری خدمات مورد نیاز شهروندان را ارائه کنیم.