وی با بیان اینکه مشکل افزایش واگن‌‌های مترو و توسعه آن به سرعت حل نمی‌شود، اظهار کرد: در عین حال موضوع توسعه اتوبوسرانی قابلیت حل شدن ظرف چند ماه را دارد. در همین راستا نیز حدود ۲ هزار دستگاه اتوبوس نیاز به تعمیر اساسی دارد اما این اتوبوس‌‌ها متعلق به بخش خصوصی است و این بخش نیز اعلام کرده وام‌‌های تعلق گرفته به آنها برای تعمیرات، کم است و توانایی تعمیر این ناوگان را ندارند. رئیس شورای شهر از افزایش وام تعمیر اتوبوس‌‌های این بخش خبر داد و گفت: صحبت‌هایی شده تا وام این بخش افزایش یابد و در همین راستا قرار است رقم این وام‌‌ها به ۴۰۰ میلیون تومان برسد.

چمران به اضافه شدن ۱۶۵ اتوبوس دیگر به ناوگان حمل و نقل تهران تا پایان سال اشاره و عنوان کرد: به علاوه حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ اتوبوس نیز در دست خرید و ساخت است. وی از اینکه در سال‌های گذشته به جای افزایش اتوبوس‌‌ها شاهد کاهش آنها بودیم و در حال حاضر تنها ۲۲۰۰ دستگاه اتوبوس داریم ابراز تاسف کرد.

وی با اشاره به تبعات کاهش اتوبوس‌‌های تهران در سال‌های اخیر عنوان کرد: نتیجه کاهش تعداد اتوبوس‌‌ها و تقلیل ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی، امروز در حال نشان دادن خود در معضل ترافیک نا‌بسامان پایتخت است. رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: تحرکات برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در حال انجام است اما اجرایی و عملیاتی شدن آنها در سطح شهر زمان‌‌بر است.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه مذاکره با دولت برای تسویه مطالبات شهرداری باید در قالب یک مبلغ پیش‌‌پرداخت نقد برای خرید تجهیزات توسعه مترو باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر چین، روسیه نیز برای مشارکت در این زمینه اعلام آمادگی کرده است. ما در این زمینه در حال تلاش هستیم اما حتی در صورت انعقاد قرارداد با هر کشوری، دو سال بعد واگن‌‌ها به دست ما خواهد رسید. چمران یادآور شد ساخت واگن‌‌ها زمان‌‌بر است و پس از آمدن واگن، باید در شرکت‌‌های واگن‌سازی داخلی تکمیل و وارد چرخه سرویس‌‌دهی شود.

رئیس شورای شهر تهران درباره جزئیات نحوه مشارکت روسیه برای رفع کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت توضیحی نداده اما اگر روال کار مانند آنچه در قالب «فاینانس چین» در سال‌های گذشته دنبال شد، به همان شکل دنبال شود، بعید به نظر می‌‌رسد که در کوتاه‌‌مدت بتوان روی نتیجه این مشارکت با طرف خارجی برای واردات واگن حساب کرد. چهار سال از زمانی که موضوع فاینانس چین برای تامین ۶۳۰ واگن مطرح شد می‌‌گذرد و مشکلات مالی سبب شده دولت در ایفای تعهد خود در قبال پیش‌‌پرداخت این فاینانس دچار مشکل شود و عملا زمان اجرای قرارداد مذکور دچار تعویق چند ساله شده است.