هتل بیمارستان با کاربری درمانی و پزشکی به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع  احداث می‌شود. در هدف از اجرای این طرح آمده است، هتل بیمارستان مجموعه‌ای است که علاوه بر خدمات درمانی و پزشکی مناسب، خدمات رفاهی مناسب نیز جهت اقامت همزمان همراهان بیمار ارائه می‌کند. هتل بیمارستان امکان همراهی افراد خانواده و خویشاوندان و اقامت آنها در کنار بیمار را به عنوان عامل مثبتی در روند بیماری و تسریع بهبودی بیمار فراهم می‌کند. این امکان با توجه به طراحی ویژه بیمارستان، الگو برداری از معماری هتل‌ها و غیره میسر می شود. میزان اشتغالزایی آن ۱۱۵  نفراعلام شده است.

دومین طرح باشگاه هوانوردی و تاکسی هوایی با کاربری گردشگری و تفریحی درمساحت ۹ هزار متر مربع احداث می‌شود. باشگاه هوانوردی مرکز آموزشی و تفریحی هوانوردی است که خدمات آموزشی و تفریحی هوایی را به تعمیر کاری Ticketing گردشگران و علاقه‌مندان پرواز ارائه خواهد داد.

آموزش‌های مهمانداری، هواپیما و خلبانی هواپیما، پاراگلایدر، و پاراموتور، بخشی از این‌گونه خدمات است. خدمات حمل و نقل هوایی مبتنی بر درخواست توسط هواپیماهایی با شش نفر ظرفیت نیز می‌تواند بخشی از ویژگی‌های این مرکز باشد. با توجه به باند گلایدر جزیره امکان ایجاد این مرکز در این محدوده وجود دارد. باشگاه هوانوردی و تاکسی هوایی کیش ظرفیت ارائه خدمات تفریحی به ۲۱۰ ۵۸نفر، ارائه خدمات آموزشی به۳۹۵ ۱ نفر و ارائه خدمات مسافرت هوایی به ۶۰۰ ۶ نفر در سال را خواهد داشت. بازار هدف طرح حاضر کشورهای همسایه از جمله روسیه به عنوان یکی از قوی‌ترین مراکز انتقال هوایی بار در آسیا است. میزان اشتغالزایی این طرح  ۵۸ نفراست.

برای هتل اقوام ایرانی با کاربری گردشگری، مساحت ۸ هزار متر مربع در نظر گرفته شده است.

در این هتل  خدمات اقامتی، پذیرایی، تفریحی، ورزشی و فرهنگی به مسافران و گردشگران براساس سلایق و آذین‌های اقوام مختلف و آشنایی گردشگران با آداب و رسوم اقوام ایرانی عرضه خواهد شد. هتل ۵ ستاره بوده و فضای داخلی هر یک از اتاق‌ها یا سوییت‌های هتل به سبک یکی از شهرها یا منطقه‌های ایرانی طراحی شده است. امکان برگزاری مراسم و آیین‌های سنتی  و مذهبی به مناسبت‌های مختلف همانند عید نوروز، شب یلدا و ......در مرکز تئاترو نمایش اقوام این هتل پیش‌بینی شده است. علاوه بر این، رستوران و سفره خانه‌های سنتی در این مجموعه، عرضه‌کننده انواع خوراک محلی ایرانی خواهد بود. میزان اشتغالزایی ۲۰۵ نفر اعلام شده است.

هتل شناور پروژه بعدی است که با کاربری گردشگری در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع احداث خواهد شد.

سوئیت‌های این مجموعه با کف شیشه‌ای روی دریا احداث می‌شوند و از این رو  مهمانان می‌توانند از داخل اتاق دنیای زیر آب دریا را مشاهده کنند. واحدهای اقامتی با استفاده از پل‌ها و راهروهای چوبی و عایق شده به یکدیگر مرتبط می‌شوند و در نهایت طبق نظر کارفرما نمادی خاص را ایجاد خواهند کرد.

میزان اشتغالزایی این پروژه ۶۸ نفراست.

 

05-03