محدوده ۱.۲۵۷ دلار، محدوده ۱.۳۰۳ دلار و محدوده ۱.۳۲۰ دلار را می‌توان به‌عنوان اعداد مهم مقاومتی قیمت اتانول در چهار هفته آینده در نظر داشت. در صورتی که قیمت این کالا به هر دلیلی از جمله واکنش به محدوده‌­های مقاومتی تغییر مسیر داد و کاهش قیمت را در پیش گرفت، علاوه بر محدوده‌­های حمایتی ۱.۱۵۹ دلار، ۱.۱۰۶ دلار و ۱.۰۲۸ دلار، دو محدوده دیگر یعنی روند صعودی کوتاه‌مدت و روند صعودی بلندمدت می‌توانند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شوند.

روند کوتاه‌مدت-صعودی با قدرت متوسط

در صورت ادامه روند صعودی کوتاه‌­مدت مهم‌ترین منطقه‌­ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱.۲۵۷ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا، امیدها را برای ادامه رشد قیمت‌ها افزایش می‌دهد. در صورت کاهش قیمت خط روند صعودی کوتاه‌مدت می‌تواند نقش حمایتی ضعیف داشته باشد. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین مخصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی خواهد بود. این محدوده برای تحلیلگران جسور از اهمیت خاصی برخوردار است. در صورت شکسته شدن روند صعودی کوتاه‌مدت، مهم‌ترین منطقه‌­ای که می­‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱.۱۵۹دلار است. شکسته شدن این محدوده حمایتی به سمت پایین خصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی نیست ولی ترس احتمال تشکیل روند نزولی را برای سرمایه‌گذاران به وجود می‌­آورد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه­‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. قیمت، برای عبور از این محدوده مقاومتی به سمت پایین با مشکلات  فراوانی مواجه خواهد شد.

روند میان‌مدت-صعودی با قدرت متوسط

در صورت ادامه روند صعودی میان­‌مدت مهم‌ترین منطقه‌­ای که می‌­تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱.۳۰۳ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است. این محدوده مقاومتی برای تحلیلگران محافظه کار از اهمیت خاصی برخوردار است. قیمت، برای عبور از این محدوده قیمتی به سمت بالا با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد. در صورت کاهش قیمت خط روند صعودی میان­‌مدت می­‌تواند نقش حمایتی قوی داشته باشد. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین مخصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی خواهد بود. و ترس‌­ها را برای ادامه روند نزولی بلند­مدت و کاهش بیشتر قیمت‌ها افزایش می­‌دهد. این محدوده مقاومتی برای تحلیلگران محافظه­ کار از اهمیت خاصی برخوردار است.

روند میان‌مدت-صعودی قوی

در صورت افزایش بیشتر قیمت خط روند نزولی بلند­مدت می‌تواند نقش مقاومتی قوی داشته باشد. شکسته شدن این خط روند به سمت بالا مخصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی خواهد بود و امیدها را نسبت به افزایش قیمت‌ها بیشتر می­‌کند.