محدوده ۱۰۶ دلار، ۱۰۹ دلار و ۱۱۱ دلار را می‌توان به‌عنوان اعداد مهم مقاومتی قیمت سنگ آهن در چند هفته آینده در نظر داشت. در صورتی که قیمت این کالا به هر دلیلی از جمله واکنش به محدوده‌های مقاومتی تغییر مسیر داد و کاهش قیمت را در پیش گرفت، علاوه بر محدوده‌های حمایتی ۱۰۰ دلار، ۹۵ دلار و ۹۰ دلار، محدوده خط روند صعودی میان‌مدت می‌تواند مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شود.

روند کوتاه‌مدت - خنثی

در صورت افزایش قیمت ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱۰۶ دلار است. شکسته شدن این محدوده قیمتی به سمت بالا، امیدها را برای ادامه روند افزایش قیمت‌ها بیشتر می‌کند. این منطقه برای تحلیلگران جسور از اهمیت خاصی برخوردار است. به نظر می‌رسد قیمت، برای عبور از این محدوده مقاومتی به سمت بالا با مشکلاتی مواجه شود.

در صورت کاهش قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱۰۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده قیمتی به سمت پایین نشانه نزولی نیست ولی امید‌ها را برای ادامه روند صعودی کاهش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران جسور از اهمیت خاصی برخوردار است. به نظر می‌رسد قیمت، برای عبور از این محدوده به سمت پایین با مشکلاتی مواجه شود.

روند میان‌مدت – صعودی قوی

در صورت ادامه روند صعودی در میان‌مدت مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱۰۹ دلار است. شکسته شدن این منطقه به سمت بالا، امیدها را برای ادامه روند صعودی افزایش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه کار از اهمیت زیادی برخوردار است.

در صورت کاهش قیمت، محدوده خط روند صعودی میان‌مدت می‌تواند نقش حمایتی بسیار قوی داشته باشد. شکست این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی نیست ولی احتمال تشکیل روند نزولی را افزایش خواهد داد و روند صعودی را با مشکلاتی مواجه می‌کند. محدوده خط روند میان‌مدت برای تحلیلگران محافظه کار از اهمیت خاصی برخوردار است. در صورت شکسته شدن روند صعودی میان‌مدت به سمت پایین، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۹۵ دلار است. این محدوده برای تحلیلگران محافظه کار حائز اهمیت است. قیمت برای عبور از محدوده حمایتی ۹۰ دلار به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.

روند بلند‌مدت – بسیار قوی

در صورت ادامه روند صعودی در بلند‌مدت مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱۱۱ دلار است. شکسته شدن این محدوده مقاومتی به سمت بالا، امید‌ها را برای ادامه روند صعودی افزایش می‌دهد. این منطقه برای تحلیلگران محافظه کار از اهمیت خاصی برخوردار است. قیمت، برای عبور از این محدوده قیمتی ۱۱۱ دلار به سمت بالا با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد. در صورت کاهش قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۸۷ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین به‌خصوص با حجم زیاد نشانه نزولی است و ترس‌ها را برای ادامه کاهش قیمت‌ها افزایش می‌دهد.