در چند هفته آینده قیمت ذرت اهداف قیمتی پایین‌تری مثل ۲۸۸ دلار را دنبال می‌کند که سه محدوده ممکن است مانع رسیدن به این هدف قیمتی شوند که به آنها حمایت می‌گوییم. محدوده ۳۱۸، ۳۰۳ و ۲۹۳ دلار را می‌توان به‌عنوان اعداد مهم حمایتی قیمت ذرت در چند هفته آتی در نظر داشت. در صورتی که قیمت این کالا به هر دلیلی تغییر مسیر داد و افزایش قیمت را در پیش گرفت، علاوه بر محدوده‌های مقاومتی ۳۳۲، ۳۳۷ و ۳۴۰ دلار، سه محدوده دیگر یعنی محدوده خط روند نزولی کوتاه‌مدت و محدوده خط روند صعودی میان مدت شکسته شده و محدوده قیمتی ۳۴۷ دلار می‌تواند مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شود.

روند کوتاه‌مدت - نزولی

در صورت ادامه روند نزولی کوتاه‌مدت، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۳۰۳ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین خصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی است و ترس‌ها را برای تشکیل یک روند نزولی ادامه‌دار افزایش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است.  در صورت شکسته شدن روند نزولی کوتاه‌مدت به سمت پایین، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۳۳۲ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است و امید‌ها را برای تشکیل یک روند صعودی میان‌مدت افزایش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است.

روند میان‌مدت – صعودی شکسته شده

در صورت کاهش قیمت‌ها مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۲۹۳ دلار است. شکسته‌شدن این محدوده حمایتی به سمت پایین، ترس‌ها را برای ادامه روند نزولی افزایش می‌دهد. این ناحیه برای تحلیلگران جسور از اهمیت خاصی برخوردار است.  

روند بلند‌مدت - نزولی

در صورت افزایش قیمت ذرت، محدوده خط روند نزولی بلند‌مدت می‌تواند نقش مقاومتی بسیار قوی داشته باشد. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا مخصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی خواهد بود. این منطقه برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است.