روند کوتاه‌مدت: صعودی شکسته شده

در صورت ادامه کاهش قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۶۱/ ۳۹ دلار است. این محدوده نقش حمایتی خود را در ۱۲ روز کاری قبل ایفا کرده است. شکسته شدن این محدوده حمایتی به سمت پایین خصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی است و ترس احتمال تشکیل روند نزولی را برای سرمایه‌گذاران به وجود می‌آورد. قیمت، برای عبور از این محدوده مقاومتی به سمت پایین با مشکلاتی فراوانی مواجه خواهد شد. شکسته شدن خط روند صعودی کوتاه‌مدت به سمت پایین نشانه نزولی بود. به نظر می‌رسد قیمت نفت برای عبور از محدوده خط روند صعودی کوتاه‌مدت شکسته شده به سمت بالا با مشکلاتی مواجه شود.

روند میان‌مدت: صعودی شکسته شده - قوی

در صورت کاهش قیمت‌ها مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از نزول بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱۹/ ۳۴ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین خصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی است و احتمال ادامه روند نزولی را در پی خواهد داشت. قیمت، برای عبور از این حمایت به سمت پایین با مشکلاتی فراوانی مواجه خواهد شد. در صورت افزایش قیمت خط روند صعودی شکسته شده میان‌مدت می‌تواند نقش مقاومتی قوی داشته باشد.

روند میان‌مدت: نزولی شکسته شده – قوی

در صورت کاهش قیمت خط روند نزولی شکسته شده بلندمدت می‌تواند نقش حمایتی قوی داشته باشد. این محدوده نقش حمایتی خود را در ۲۱ روز کاری قبل و در قیمت ۷۱/ ۳۶ ایفا کرده است.