محدوده ۱۶/ ۱، ۱۱/ ۱ و ۰۳/ ۱ دلار را می‌توان به‌عنوان قیمت‌های مهم حمایتی قیمت اتانول در چهار هفته آینده در نظر داشت. در صورتی که قیمت این کالا به هر دلیلی از جمله واکنش به محدوده‌های مقاومتی تغییر مسیر داد و کاهش قیمت را در پیش گرفت، علاوه بر محدوده‌های مقاومتی ۲۱/ ۱، ۲۵/ ۱، ۳۰/ ۱ دلار، محدوده خط روند صعودی میان‌مدت نیز می‌توانند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شوند.

روند کوتاه‌مدت- نزولی

در صورت ادامه روند نزولی کوتاه‌مدت مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱۶/ ۱ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین، ترس‌ها را برای ادامه کاهش قیمت‌ها افزایش می‌دهد. در صورت افزایش قیمت خط روند نزولی کوتاه‌مدت می‌تواند نقش مقاومتی داشته باشد.  

روند میان‌مدت- صعودی

در صورت ادامه روند صعودی میان‌مدت مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۳۰/ ۱ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است. در صورت کاهش قیمت خط روند صعودی میان مدت می‌تواند نقش حمایتی قوی داشته باشد. در صورت شکسته شدن روند صعودی میان‌مدت، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱۰/ ۱دلار است.

روند میان مدت- نزولی

در صورت کاهش بیشتر قیمت‌ها خط روند نزولی بلندمدت می‌تواند نقش مقاومتی قوی داشته باشد. شکسته شدن این خط روند به سمت بالا مخصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی خواهد بود و امیدها را نسبت به افزایش قیمت‌ها بیشتر می‌کند.