روند کوتاه‌مدت - نزولی

در صورت ادامه روند نزولی کوتاه‌مدت، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۳۱۸ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین خصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی است و ترس‌ها را برای تشکیل یک روند نزولی ادامه‌دار افزایش می‌دهد. در صورت افزایش قیمت ذرت، محدوده خط روند نزولی کوتاه‌مدت می‌تواند نقش مقاومتی داشته باشد. شکست این محدوده به سمت بالا نشانه صعودی نیست؛ ولی احتمال تشکیل روند صعودی را افزایش خواهد دادو امید‌ها را نسبت به افزایش بیشتر قیمت‌ها بالا می‌برد.

روند میان‌مدت – صعودی شکسته شده

در صورت کاهش قیمت‌ها مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده  ۳۰۹ دلار است. شکسته شدن این محدوده حمایتی به سمت پایین، ترس‌ها را برای ادامه روند نزولی افزایش می‌دهد.در صورت افزایش قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۳۴۷ دلار است.

روند بلند‌مدت - نزولی

در صورت افزایش قیمت ذرت، محدوده خط روند نزولی بلند‌مدت می‌تواند نقش مقاومتی بسیار قوی داشته باشد. این اتفاق در ۱۳ روز کاری قبل و در محدوده ۳۵۵ دلار رخ داد و روند کوتاه‌مدت نزولی که در حال حاضر در آن قرار داریم، از همان نقطه آغاز شده است.