در صورت عبور قیمت از هر کدام از حدود ذکرشده با حجم بالا، احتمالا باعث شود، قیمت روندی جدید (هرچند کوتاه‌مدت) به خود بگیرد. یعنی در صورت شکسته شدن محدوده ۶۱/ ۳۹ دلار به سمت پایین احتمالا قیمت نفت روند نزولی و صورت شکسته شدن محدوده ۶۳/ ۴۳ دلار به سمت بالا احتمالا روند صعودی به خود می‌گیرد. در صورت کاهش قیمت هر بشکه نفت برنت، محدوده‌های ۶۱/ ۳۹، ۶۵/ ۳۷ و ۰۷/ ۳۶ دلار، می‌توانند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شوند. که به این محدوده‌ها حمایت می‌گوییم. در صورت افزایش قیمت نفت برنت محدوده‌های ۶۳/ ۴۳، ۵۴/ ۴۶ و محدوده ۲۲/ ۴۸ دلار می‌تواند مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شود که به این محدوده‌ها مقاومت می‌گوییم.

روند کوتاه‌مدت: صعودی شکسته‌شده

در صورت ادامه کاهش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۶۱/ ۳۹ دلار است. این محدوده نقش حمایتی خود را در ۲۶روز کاری قبل ایفا کرده است. شکسته شدن این محدوده حمایتی به سمت پایین خصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی است و ترس احتمال تشکیل روند نزولی را برای سرمایه‌گذاران به وجود می‌آورد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. قیمت، برای عبور از این محدوده مقاومتی به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.  در صورت افزایش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۶۳/ ۴۳ دلار است. این محدوده نقش مقاومتی خود را در یک روز کاری قبل ایفا کرده است. واکنش قیمت به این محدوده بسیار طولانی شده و شکسته شدن این محدوده به سمت بالا نشانه صعودی است و امیدها را برای ادامه رشد قیمت‌ها افزایش می‌دهد.

روند میان‌مدت: صعودی شکسته‌شده

در‌صورت کاهش قیمت‌ها مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از نزول بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده  ۱۹/ ۳۴ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین خصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی است و احتمال ادامه روند نزولی را در پی خواهد داشت. این محدوده حمایتی برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. قیمت برای عبور از این حمایت به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد. در صورت افزایش قیمت خط روند صعودی شکسته شده میان‌مدت می‌تواند نقش مقاومتی قوی داشته باشد. این خط روند شکسته شده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است.  در صورت افزایش قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده  ۵۴/ ۴۶ دلار است.. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا احتمال تشکیل روند صعودی در میان‌مدت را بسیار افزایش می‌دهد.

روند میان‌مدت: نزولی شکسته‌شده

در صورت کاهش قیمت خط روند نزولی شکسته‌شده بلندمدت می‌تواند نقش حمایتی قوی داشته باشد. این محدوده نقش حمایتی خود را در ۴۲ روز کاری قبل و در قیمت ۷۱/ ۳۶ دلار ایفا کرده است. همچنین نقش حمایتی خود را در ۳۴ کندل قبل اجرا کرده است. این خط برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است.