صالح هندی در نشستی خبری با بیان اینکه اکتشاف اولین حلقه زنجیره ارزش نفت است، اظهار کرد: تمام شرکت‌های بزرگ اکتشاف و تولید در جهان در سال ۲۰۱۹، بودجه خود را کاهش دادند، موسسه مکنزی اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ حدود ۶۰۰ چاه انحرافی حفر شده که ۲۲۰ میدان و مخزن جدید را به دنبال داشته است.

وی افزود: حدود ۲۱ میلیارد بشکه معادل نفت خام قابل استحصال کشف شده و این موسسه کشفیات گاز را نیز تبدیل به نفت کرده و نفت درجا را محاسبه نکرده است.

هندی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۹ دو برابر سال ۲۰۱۸ ذخایر کشف شده و این عدد در ۵ سال گذشته بی‌نظیر است، تصریح کرد: بیشتر اکتشافات به سمت گاز رفته و مجموعا ۷۵ درصد کشفیات مربوط به گاز است.

وی با بیان اینکه ۲۰ کشف بزرگ معادل ۷۵ درصد اکتشافات است، گفت: سهم ایران از این ۲۰ اکتشاف بزرگ، اکتشاف اول و سوم است. ایران در سال ۲۰۱۹ میدان ارم را با ۷/ ۲ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال و ۱۳ درصد از کل نفت کشف شده رتبه اول و میدان نام اوران با ۲/ ۲ نفت رتبه سوم این رتبه را به دست اورد.

هندی با بیان اینکه ایران در یک رقابت نابرابر است و در این شرایط تحریم موفق شدیم بزرگ‌ترین کشف ۲۰۱۹ را از آن جمهوری اسلامی کنیم، تصریح کرد: با اقدامات انجام‌شده توانستیم ۲۴ درصد از اکتشافات ۲۰۱۹ را با کشف ۹۷/ ۴ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال را برای ایران ثبت کنیم.

وی ادامه داد: رتبه دوم مربوط به گاز پروم روسیه با ۱۸/ ۳ میلیارد بشکه، رتبه سوم مربوط به بریتیش پترولیوم با ۴/ ۱ میلیارد بشکه، رتبه چهارم مربوط به اکسون موبیل با ۹/ ۰ میلیارد کشف و رتبه پنجم نفت فلات قاره چین معادل ۷/ ۰ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال است و ایران بین پنج کشور اول رتبه اول را کسب کرده است.