مهم‌ترین اتفاق در چند روز اخیر شکسته شدن خط روند نزولی میان مدت در ۱۸ روز کاری گذشته بود که تهدیدی برای خریداران به شمار می‌آید. با توجه به این شکست و همچنین تشکیل روند نزولی در کوتاه‌مدت، کاهش قیمت این فلز می‌تواند تا محدوده ۱,۶۰۰ دلار نیز ادامه پیدا کند. در این مسیر محدوده‌های ۱,۷۴۰ دلار، ۱,۷۰۰ دلار و ۱,۶۵۰ دلار می‌توانند مانع ریزش بیشتر قیمت‌ها شوند. در صورت پایان اصلاح و افزایش قیمت‌ها می‌توان انتظار داشت فلز سرب سقف قبلی خود یعنی محدوده ۱,۹۹۰ دلار را لمس کند. در مسیر رسیدن به سقف قبلی، دو محدوده ۱,۸۶۵ دلار و ۱,۹۳۰ دلار به‌عنوان مقاومت‌های پر قدرت می‌توانند مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شوند.

بررسی سطوح مهم قیمتی

در صورت کاهش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱,۷۴۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی است و روند صعودی را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین، ترس‌ها را برای کاهش بیشتر قیمت‌ها افزایش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. به نظر می‌رسد قیمت، برای عبور از محدوده ۱,۷۴۰ دلار به سمت پایین با مشکلاتی مواجه شود. بعد از این محدوده، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده ۱,۷۰۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین خصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی است و ترس‌ها را نسبت به تشکیل یک روند نزولی میان‌مدت یا حتی بلندمدت افزایش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. قیمت، برای عبور از محدوده ۱,۷۰۰ دلار به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.

در صورت افزایش قیمت‌ها، محدوده خط روند نزولی کوتاه‌مدت، می‌تواند نقش مقاومتی داشته باشد. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا نشانه صعودی خواهد بود و امید‌ها را نسبت به پایان حرکت اصلاحی بالا می‌برد. همچنین محدوده خط روند صعودی شکسته شده میان‌مدت نیز می‌تواند به‌عنوان مقاومت مانع افزایش قیمت‌ها شود.

در صورت افزایش قیمت در کوتاه‌مدت، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱،۸۶۵ است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است و امید‌ها را نسبت به احتمال افزایش بیشتر قیمت‌ها بالا می‌برد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. قیمت، برای عبور از این محدوده به سمت بالا با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد. بعد از این محدوده مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند از افزایش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده ۱،۹۹۰ دلار است. شکسته شدن این ناحیه به سمت بالا، امید‌ها را برای ادامه روند صعودی افزایش می‌دهد. این منطقه قیمتی برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. به نظر می‌رسد قیمت، برای عبور از محدوده ۱،۹۹۰ دلار به سمت بالا با مشکلاتی مواجه شود.