در چند هفته آتی قیمت فلز روی می‌تواند اصلاح بیشتری داشته باشد و تا محدوده ۲ هزار و ۱۰۰ دلار کاهش یابد که محدوده ۲ هزار و ۳۰۰ دلار و همچنین خط روند صعودی میان‌مدت می‌توانند به‌عنوان محدوده‌های حمایتی مناسب از این رخداد جلوگیری کنند. در صورت عبور قیمت این فلز از محدوده ۲ هزار و ۱۰۰ دلار به سمت پایین، محدوده‌های هزار و ۹۵۰ دلار و هزار و ۸۲۰ دلار حمایت‌های پر قدرتی هستند که احتمالا مانع ریزش بیشتر قیمت‌ها می‌شوند. در صورت واکنش قیمت به محدوده‌های حمایتی یا خط روند صعودی میان مدت و تغییر رفتار قیمت از کاهشی به افزایشی سه محدوده ممکن است مانع رسیدن به این هدف قیمتی شوند که به آنها مقاومت می‌گوییم. محدوده ۲،۴۰۰ تا ۲،۴۵۰ دلار، محدوده ۲،۵۵۰ و محدوده ۲،۶۳۰ دلار را می‌توان به‌عنوان قیمت‌های مهم مقاومتی در چند هفته آینده در نظر داشت. در صورت کاهش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۲ هزار و ۳۰۰ دلار است.

شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی است و روند صعودی را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین، ترس‌ها را برای کاهش بیشتر قیمت‌ها افزایش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. به نظر می‌رسد قیمت برای عبور از محدوده ۲ هزار و ۳۰۰ دلار به سمت پایین با مشکلاتی مواجه شود. بعد از این محدوده، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده یک هزار و ۸۲۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین خصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی است و ترس‌ها را نسبت به تشکیل یک روند نزولی میان مدت یا حتی بلندمدت افزایش می‌دهد. قیمت برای عبور از محدوده  هزار و ۸۲۰ دلار به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.

در صورت کاهش قیمت‌ها محدوده خط نزولی بلند مدت شکسته شده می‌تواند نقش حمایتی ایفا کند. همچنین محدوده خط روند صعودی میان مدت، می‌تواند نقش مقاومتی پرقدرتی داشته باشد. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی خواهد بود و روند صعودی را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد. شکسته شدن این ناحیه به سمت پایین امید‌ها را نسبت به ادامه روند صعودی کاهش خواهد داد. خط روند نزولی کوتاه مدت نیز ممکن است در مقابل افزایش قیمت‌ها از خود واکنش نشان دهد. در صورت افزایش قیمت در کوتاه مدت، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۲ هزار و ۴۰۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است و امید‌ها را نسبت به احتمال افزایش بیشتر قیمت‌ها بالا می‌برد.