مس در برخی ساعات حتی به سطح ۶ هزار و ۷۵۵ دلار بر تن نیز ارتقا یافت که بیشترین قیمت از ۲۳ سپتامبر (بیش از دو هفته قبل) به شمار می‌آید. این سطح قیمتی فاصله زیادی با رکورد ۲۷ ماهه یعنی ۶ هزار و ۵/ ۸۷۷ دلار که ماه گذشته اتفاق افتاد، ندارد. دنیل بریزمن، تحلیلگر کامرزبنک به خبرگزاری رویترز گفته بازگشت اقتصادی با کمک تزریق بسته اقتصادی دولت ترامپ، دلار ضعیف‌تر و برگشت به کار چین پس از تعطیلات ملی همگی از جمله عواملی بودند که مس را بالا بردند. این کارشناس همچنین در مورد اعتصاب در معدن لاندین شیلی بر این باور است که این موضوع تاثیر زیادی بر تولید نخواهد داشت؛ اما فعالان بازار منتظرند ببینند نتیجه مذاکرات چه خواهد شد و چه معنایی برای گفت‌وگوهای دیگر درباره دستمزدها در شیلی خواهد داشت.

پس از آنکه در هفته گذشته مذاکرات بر سر بسته اقتصادی در آمریکا به بن‌بست خورد، دونالد ترامپ مجددا اعلام کرده گفت‌وگو‌ها با کنگره برای کمک به اقتصاد کرونازده این کشور از سر گرفته شده است.

در شیلی اعضای یک اتحادیه کارگری فعال در معدن لاندین پنج‌شنبه پس از به نتیجه نرسیدن مذاکرات دست از کار کشیدند.

بازارها در انتظار انتشار آمار چین از استقراض، تامین مالی اجتماعی و تجارت این کشور هستند که قرار است هفته آینده بیرون بیاید. چین سهم حدود ۵۰ درصدی در مصرف فلزات صنعتی جهان دارد.

در بازار جمعه بورس لندن، همه فلزات به غیر از سرب به سطوح بالاتر رسیدند. در این میان، نیکل با ۴۰۰ دلار افزایش برابر با ۷۳/ ۲ درصد به ۱۵ هزار و ۴۲دلار در هر تن رسید. روی نیز ۲۸/ ۲ درصد بالا رفت تا به ۲ هزار و ۴۳۶ دلار بر تن برسد. آلومینیوم هم بیش از یک درصد رشد کرد و تخفیف قیمت نقدی آن با قرارداد سه‌ماهه در بازار آتی به ۳/ ۱۵ دلار در هر تن کاهش یافت که کمترین مقدار از ۱۶ مارس به شمار می‌آید. به گفته کارشناسان، کاهش ۱۵ درصدی موجودی آلومینیوم در بورس لندن از جولای یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش اختلاف قیمت نقدی و سه ماهه آن است.