به گزارش اویل پرایس، انتظار می‌رود تولید در میدان نفتی بزرگ یوهان اسوردراپ نروژ در دریای شمال در ۳ ماهه پایانی سال جاری میلادی افزایش یابد. دولت نروژ مجوز افزایش تولید در این میدان نفتی در این فصل را صادر کرده است.  شرکت نفت لوندین انرژی که ۲۰ درصد از سهام این میدان نفتی تحت کنترل شرکت ایکویینر را در اختیار دارد، اعلام کرد مجوز افزایش تولید در میادین نفتی یوهان اسوردراپ، ادوارد گریگ و آلوهیم صادر شده است. برخی میادین نفتی در فصل تابستان به خاطر مشکلات فنی و تعمیر و نگهداری تولید پایینی داشتند.

نروژ تولید نفت خود را تا پایان سال جاری میلادی به خاطر سقوط قیمت نفت پایین آورده است. این کشور در حمایت از تلاش‌های جهانی برای افزایش قیمت نفت و از بین بردن مازاد تولید، ۲۵۰ هزار بشکه در روز از تولید نفت خود را در ماه ژوئن کم کرد و بعد کاهش تولید خود را به ۱۳۴ هزار بشکه در روز رساند و قرار است این کاهش تولید را تا پایان سال جاری میلادی ادامه دهد. این اولین بار است که نروژ از ۲۰۰۲ به یک قرارداد کاهش تولید می‌پیوندد. این کشور در نیمه اول ۲۰۰۲، پس از سقوط قیمت نفت به کمتر از ۲۰ دلار در هر بشکه، ۱۵۰ هزار بشکه در روز از تولید خود را کم کرد.  مدیرعامل شرکت لوندین انرژی با اشاره به تولید در میدان نفتی یوهان اسوردراپ گفت ما طی ماه نوامبر ظرفیت این میدان نفتی را بررسی کرده و انتظار داریم بتوانیم تولید را به بیش از ۴۷۰ هزار بشکه در روز برسانیم.

مقامات نروژ هیچ برنامه‌‌ای برای تمدید کاهش تولید در ۲۰۲۱ اعلام نکرده‌اند ولی موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا احتمالا تقاضای نفت را بیش از پیش پایین می‌آورد.