در صورت پایان اصلاح قیمت در نواحی فعلی یا در سطح قیمت ۲ دلار و ۳۰ سنت، می‌توان انتظار داشت در مرحله اول قیمت تا محدوده سقف قبلی یعنی ۳ دلار و ۳۵ سنت افزایش یابد. در این مسیر سطح مقاومتی ۳ دلار می‌تواند مانعی بزرگ برای فتح قله قبلی باشد. هدف قیمتی مرحله دوم افزایش قیمت‌ها تا محدوده ۴ دلار است که سطوح ۳ دلار و ۶۰ سنت و ۳ دلار و ۷۵ سنت به‌عنوان سطوح مقاومتی می‌توانند مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شوند‌.

بررسی سطوح مهم قیمتی

در صورت افزایش قیمت در کوتاه‌مدت، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۲ دلار و ۹۰ سنت است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است و امید‌ها را نسبت به شکسته‌شدن سطح ۳ دلار بسیار بالا می‌برد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. قیمت، برای عبور از این محدوده به سمت بالا با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.

مهم‌ترین محدوده مقاومتی پیش‌روی گازطبیعی، محدوده ۳ دلار است که گذر از آن امید‌ها را نسبت به رسیدن به هدف قیمتی ۴ دلار افزایش می‌دهد.

در صورت کاهش قیمت‌ها، محدوده خط روند صعودی میان‌مدت، می‌تواند نقش حمایتی پر‌قدرتی داشته باشد. شکسته‌شدن این محدوده به سمت پایین نشانه تغییر فاز قیمت از اصلاح به ریزش است.

در صورت کاهش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۲ دلار و ۳۰ سنت است. شکسته‌شدن این ناحیه به سمت پایین نشانه نزولی است و روند صعودی را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند. شکسته‌شدن این محدوده به سمت پایین، ترس‌ها را برای کاهش بیشتر قیمت‌ها افزایش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. به‌نظر می‌رسد قیمت، بعد از این سطح، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده یک دلار و ۸۰ سنت است. شکسته‌شدن این محدوده به سمت پایین خصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی و ریزش قیمت‌ها است و ترس‌ها را نسبت به تشکیل یک روند نزولی میان‌مدت یا حتی بلند‌مدت افزایش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است.