با توجه به شکسته شدن خط روند صعودی بلندمدت، احتمال رخداد سناریوی اصلاح قیمت محتمل است. در این سناریو محدوده‌های حمایتی ۴۳۵ دلار، ۴۲۰ دلار و ۴۱۰ دلار می‌توانند مانع رسیدن قیمت به ۴۰۰ دلار شوند. در صورت ادامه روند صعودی و افزایش قیمت این کالا می‌تواند به محدوده ۵۱۵ دلار نیز برسد. محدوده‌های مقاومتی ۴۶۰ دلار، ۴۷۵ دلار و ۴۹۰ دلار به‌عنوان محدوده‌های مقاومتی مهم می‌توانند مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شوند. اکنون قیمت درگیر سطح قیمتی ۴۲ دلار است و تا زمانی که این محدوده به سمت بالا شکسته نشود، نمی‌توان سناریوی اصلاح قیمتی را نادیده گرفت.

بررسی محدوده‌های قیمتی مهم

در صورت کاهش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که بعد از خط روند صعودی کوتاه‌مدت، می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۴۳۵ دلار است. شکسته شدن این محدوده حمایتی به سمت پایین، ترس‌ها را برای ادامه روند نزولی افزایش می‌دهد. در صورت شکسته شدن خط روند صعودی میان‌مدت، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۴۰۰ دلار است. دو محدوده خط روند صعودی کوتاه‌مدت و میان‌مدت می‌توانند نقش حمایتی خوبی در برابر کاهش قیمت‌ها داشته باشند. از طرفی خط روند صعودی بلندمدت شکسته شده نقش مقاومت را در برابر افزایش قیمت‌ها خواهد داشت.

 در حال حاضر قیمت در محدوده‌های این مقاومت است.اگر قیمت ذرت به حرکت افزایشی خود ادامه دهد، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۴۶۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است و امید‌ها را برای ادامه روند صعودی میان‌مدت افزایش می‌دهد.مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۴۹۰ دلار است.