به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول ریاست جمهوری، او خاطرنشان کرد: در دوران فشارها و تحریم‌های ظالمانه، صنعت نفت بیشترین فشارها را در بخش تولید و صادرات متحمل شد اما با اتکا به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توانمندی کارشناسان و مدیران این صنعت، بخشی از این فشارها و کاستی‌ها جبران شد.

معاون اول رئیس‌جمهور با قدردانی از عملکرد وزارت نفت و برنامه‌های بلند مدت و کوتاه‌مدت صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، از وزارت نفت خواست موانع اصلی پیش روی جهش تولید و تحقق برنامه‌های خود را احصا و در یکی از جلسات آتی ارائه کند تا تصمیمات لازم برای رفع این موانع اتخاذ شود.

در این جلسه که وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز حضور داشتند، وزیر نفت گزارشی از عملکرد و برنامه‌های این وزارتخانه برای تحقق جهش تولید ارائه کرد.

افزایش ظرفیت تولید نفت خام و افزایش تولید و صادرات گاز طبیعی با تاکید بر برداشت از میدان‌های مشترک، افزایش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی، افزایش تولید و صادرات فرآورده‌های نفتی، توسعه فناوری، تقویت ساخت داخل و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، بهینه‌سازی مصرف سوخت و انتقال تجارب و ریل‌گذاری برای آینده از محورهای اصلی گزارش ارائه شده توسط وزیر نفت بود.