بررسی تکنیکال فلز مس

در این مسیر صعودی محدوده‌هایی به‌عنوان مقاومت می‌توانند مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شوند. مهم‌ترین سطوح مقاومتی عبارتند از ۸ هزار و ۳۷۵ دلار، ۸ هزار و ۶۳۰ دلار و ۹ هزار دلار که می‌توانند حرکت صعودی را با مشکلاتی مواجه کنند. در سناریویی که احتمال رخداد آن نیز محتمل است ولی تا خط روند صعودی شکسته نشده است به‌عنوان سناریوی دوم مطرح می‌شود، ممکن است قیمت به محدوده‌های مقاومتی واکنش نشان دهد یا عکس‌العمل به محدوده اشباع فروش که بعد از چند روز افزایش قیمت در آن قرار می‌گیریم، تغییر مسیر داد و کاهش قیمت را در پیش گرفت. علاوه بر محدوده خط روند صعودی، سطوح ۷ هزار و ۵۰۰ دلار، ۷ هزار و ۲۳۵ دلار و ۶ هزار و ۹۷۰ دلار می‌توانند به‌عنوان محدوده‌های حمایتی مانع رسیدن قیمت به منطقه ۶ هزار و ۷۶۰ دلار ‌شوند. یکی از نشانه‌های آغاز اصلاح قیمت‌ها کاهش یافتن شتاب افزایش قیمت‌ها است.

بررسی محدوده‌های قیمتی با اهمیت

در صورت افزایش قیمت‌ها، اولین منطقه بعد از محدوده ۸ هزار و ۳۷۵ دلار، که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۸ هزار و ۶۳۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا امید‌ها را نسبت به ادامه روند صعودی بیشتر می‌کند. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار حائز اهمیت است. در صورت ادامه روند صعودی فلز مس در میان‌مدت، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۹ هزار دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است و امید‌ها را برای برای رسیدن به هدف ۹ هزار دلار بالا می‌برد.

در صورت کاهش قیمت این فلز اساسی، محدوده خط روند صعودی، می‌تواند نقش حمایتی داشته باشد. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی نیست ولی سرمایه‌گذاران را برای ادامه بیشتر روند صعودی دچار شک و تردید می‌کند و احتمالا یکی از علامت‌های شروع اصلاح قیمتی است.

در صورت ادامه کاهش قیمت مس، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۷ هزار و ۸۷۸ دلار است. قیمت، برای عبور از این محدوده به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد. این ناحیه برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. در صورت عبور قیمت از این محدوده به سمت پایین امید‌ها برای تشکیل دوباره روند صعودی در کوتاه‌مدت، بسیار کم می‌شود. در صورت ریزش قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده ۷ هزار و ۵۰۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین، امید‌ها را برای ادامه روند صعودی کاهش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است.