زنگنه بیان کرد: در طول تاریخ توسعه استان خوزستان بر پایه توسعه نفت بوده است. بعد از انقلاب اسلامی به دلایلی، نفت در حد نگه‌داشت کار کرده است تا در حد توسعه‌های بزرگ و تنها اخیرا به غرب کارون پرداخته شده است. وی افزود: باید به توسعه نفت کمک شود و همچنین منجر به توسعه استان شود. خوزستان عقب‌ماندگی‌هایی دارد که به‌صورت ساده قابل‌حل نیستند و باید دولت در این زمینه همت بزرگی داشته باشد.

وزیر نفت ادامه داد: در استان‌های نفت‌خیز و گازخیز درصدی از درآمد نفت به این استان‌ها تعلق می‌گیرد اما قانون به گونه‌ای تصویب شد که هیچ‌چیزی گیر این استان‌ها نیامد؛ در حالی‌که در هرجایی باید کاری با پول نفت انجام شده باشد. ابتدای انقلاب اسلامی یک روز پول نفت را به هر استان اختصاص دادیم که هنوز کارهای انجام‌شده آن مشخص هستند. زنگنه گفت: دولت باید لایحه یا طرحی درخصوص اینکه درصدی از پول نفت برای اجرای طرح‌های ویژه در استان‌های نفت‌خیز اختصاص یابد، ارائه دهد.

وزیر نفت بیان کرد: دستاورد سفر آقای جهانگیری برای خوزستان باید این باشد که در دولت لایحه‌ای تصویب شود که درصدی از پول نفت بدون آن دخالت‌ها به استان‌های نفت‌خیز پرداخت شود و با بودجه‌های دیگر قاطی نشود.