طبق تحلیل‌های گلوبال پلاتس انتظار می‌رود تقاضای گاز مایع در چین در سال ۲۰۲۱ حدود ۵/ ۳ میلیون تن در مقایسه با سال ۲۰۲۰ افزایش یابد که ناشی از راه‌اندازی و آغاز به‌کار چند کارخانه جدید در چین است.

با این حال منبع دیگری به همین رسانه گفته است: فکر نمی‌کنم این اتفاق خیلی سریع و یک‌شبه رخ دهد و به نظر می‌رسد دست‌کم به ۶ ماه زمان نیاز داریم تا بتوانیم به شرایط عادی بازگردیم.

به گفته وی، صادرات منابع طبیعی و انرژی ایران ممکن است در اوایل سال جاری احیا نشود و برای افزایش کامل تولید به ۸ تا ۱۰ ماه زمان نیاز دارد زیرا ایران نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر در صنعت نفت و گاز دارد که در چند سال گذشته تحریم بوده است.

این گزارش می‌افزاید: تحریم‌های ایالات متحده علیه صادرات نفت و گاز ایران در ماه مه ۲۰۱۸ باعث توقف صادرات گاز مایع ایران تا پایان همان سال شد اما برخی از صادرات ایران به آسیا، عمدتا به چین، در سال ۲۰۱۹ از سر گرفته شد و در خرداد همان سال به حدود ۵۳۰ هزار تن رسید.

در بخش دیگری از این تحلیل با استناد به داده‌های گمرک ایران آمده است: کل صادرات گاز مایع ایران در سال ۲۰۲۰ میلادی ۳/ ۴ میلیون تن بوده که نسبت به سال گذشته ۶۹۰ هزار تن کاهش داشته و به کمترین میزان از سال ۲۰۱۷ یعنی قبل از تحریم‌ها رسیده است.

گلوبال پلاتس نوشته است: وزیر نفت ایران در ابتدای سال جاری میلادی اظهار امیدواری کرده است که تهران سهم خود را در بازار نفت احیا کند زیرا تهران امیدوار است دولت جدید آمریکا بتواند تحریم‌ها را بردارد.