مهم‌ترین اتفاق در چند روز گذشته برخورد قیمت به محدوده مقاومتی ۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار و واکنش به آن بود. در صورت گذشتن قیمت از این محدوده می‌توان امید بسیار زیادی داشت که روند صعودی ادامه پیدا کند. به این ترتیب در چند هفته آینده احتمالا قیمت فلز قلع اهداف بالاتری مثل ۳۰ هزار و ۶۰۰ دلار را دنبال می‌کند. در این مسیر علاوه بر منطقه ۲۷ هزار و۵۰۰ واحد، سطوح ۲۸ هزار و ۳۰۰ دلار و ۲۹ هزار و ۵۰۰ دلار به‌عنوان مقاومت می‌توانند مانع افزایش بیشتر قیمت شوند.

در سناریویی که احتمال وقوع آن، با توجه به روند صعودی فلز قلع فعلا کمتر است ممکن است این فلز، با واکنش به یکی از محدوده‌های مقاومتی یا به دلیل حضور در منطقه اشباع خرید که بعد از چند روز متوالی افزایش قیمت در آن قرار می‌گیریم مسیر کاهش قیمت‌ها را در پیش بگیرد. در ابتدا این کاهش قیمت را در قالب فاز اصلاحی در نظر می‌گیریم و تا زمانی که خط روند صعودی بلندمدت به سمت پایین شکسته نشود، انتظار برگشت به مسیر صعودی را داریم. در صورت شکسته شدن محدوده خط روند صعودی بلندمدت به سمت پایین، کاهش قیمت‌ها را در قالب فاز ریزشی توجیه کرده و ممکن است این حرکت نزولی تا محدوده‌های کمتر از ۲۲ هزار و۸۰۰ دلار ادامه پیدا کند.

در صورت ادامه افزایش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۲۷ هزار و ۲۵۰ دلار است.

محدوده خط روند صعودی میان‌مدت می‌تواند به‌عنوان حمایت معرفی شود و شکسته شدن آن به سمت پایین نشانه نزولی نیست ولی یکی از نشانه‌های شروع اصلاح قیمت‌ها خواهد بود. در صورت کاهش بیشتر قیمت‌ها، محدوده خط روند صعودی بلند می‌تواند نقش حمایتی بسیار قوی داشته باشد.

در صورت کاهش قیمت فلز قلع، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلار است.