در این مسیر مهم‌ترین سطوح مقاومتی عبارتند از ۹ هزار و ۵۰۰ دلار و ۱۰ هزار و ۳۰۰ دلار، که می‌توانند حرکت صعودی را با مشکلاتی مواجه کنند. با توجه به اینکه یک بار محدوده ۹ هزار و ۵۰۰ دلار توسط مس لمس شد و این فلز نتوانست از آن عبور کند، ممکن است قیمت به محدوده‌های مقاومتی واکنش نشان دهد یا عکس العملی به محدوده اشباع فروش که بعد از چند روز افزایش قیمت در آن قرار می‌گیریم، داشته باشد و تغییر مسیر دهد. در مسیر اصلاح قیمت‌ها که اتفاق افتادن آن دور از ذهن نیست و احتمالا تا محدوده‌های ۸ هزار و ۵۰۰ دلار ادامه پیدا کند، دو سطح حمایتی ۹ هزار دلار و ۸ هزار و ۶۵۰ دلار ممکن است مانع کاهش قیمت‌ها شوند. در سناریوی بسیار ضعیف احتمال دارد محدوده خط روند صعودی بلند مدت به سمت پایین شکسته شده و ریزش قیمت‌ها تا منطقه ۷ هزار و ۷۰۰ دلار ادامه یابد.

بررسی محدوده‌های قیمتی با اهمیت

در صورت افزایش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود،  محدوده ۹ هزار و ۵۰۰ دلار  است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا امید‌ها را نسبت به ادامه روند صعودی بیشتر می‌کند. این منطقه برای تحلیلگران محافظه‌کار حائز اهمیت است. در صورت ادامه روند صعودی فلز مس مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۹ هزارو ۹۵۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است و امید‌ها را برای رسیدن به هدف ۱۰ هزار و ۷۵۰ دلار، بالا می‌برد.

در صورت کاهش قیمت این فلز اساسی، محدوده خط روند صعودی، می‌تواند نقش حمایتی داشته باشد. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی نیست ولی سرمایه‌گذاران را برای ادامه بیشتر روند صعودی دچار شک و تردید می‌کند و احتمالا یکی از علامت‌های شروع اصلاح قیمتی است.

در صورت کاهش قیمت مس، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۹ هزار دلار است. قیمت، برای عبور از این محدوده به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد. این ناحیه برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. در صورت عبور قیمت از این محدوده به سمت پایین امید‌ها برای تشکیل دوباره روند صعودی در کوتاه‌مدت، بسیار کم می‌شود. در صورت ریزش قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده ۸ هزار و ۵۰۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین می‌تواند نشانه نزولی باشد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است.