در سناریوی افزایشی محدوده‌های ۷۲ دلار به‌عنوان مقاومت نقش‌بازی خواهد کرد. اگرچه احتمال افزایش قیمت‌ها بیش از کاهش قیمت‌ها است ولی با توجه به حضور در نزدیکی منطقه اشباع خرید که بعد از چند روز متوالی افزایش قیمت‌ها در آن قرار می‌گیریم، ممکن است قیمت نتواند از سطوح فعلی بالاتر برود، بنابراین احتمال دارد‌ نفت از سطح ۶۵ دلار به سمت پایین حرکت کند و در صورتی‌که خط روند صعودی نتواند از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، ممکن است نفت در مرحله اول تا محدوده ۶۰ دلار و بعد از آن تا ۵۵ دلار یا حتی۵۰ دلار کاهش داشته باشد.

در صورت ادامه روند صعودی نفت، اولین محدوده‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۷۲ دلار است. شکسته‌شدن این محدوده به سمت بالا امید‌ها را نسبت به ادامه روند صعودی بیشتر می‌کند. در صورت افزایش بیشتر قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۷۷ دلار است.

اگر قیمت‌ها کاهش داشته باشد، محدوده خط روند صعودی به‌عنوان حمایت می‌تواند مانع بزرگی برای شروع فاز اصلاحی در نفت باشد. شکسته‌‌شدن این محدوده نشانه نزولی نیست ولی می‌تواند یکی از علامت‌های آغاز اصلاح قیمتی یا زمانی باشد.

در صورت کاهش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۶۷ دلار است. شکسته شدن این محدوده حمایتی به سمت پایین خصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی است و ترس از احتمال تشکیل روند نزولی را برای سرمایه‌گذاران افزایش می‌دهد. در صورت کاهش بیشتر قیمت‌ها مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مشکلاتی برای کاهش بیشتر قیمت‌ها ایجاد کند، محدوده ۶۳ دلار است.