به گزارش بلومبرگ، تقاضای سوخت در چین به‌رغم نگرانی در مورد اوج دوباره ویروس کرونا و توقف روند رشد اقتصادی، رو به افزایش است. مصرف بنزین و دیزل به دنبال بهبود سریع‌تر از حد انتظار فعالیت کارخانه‌ای و توسعه زیرساخت‌ها، به سطح قبل از بحران کرونا رسیده است. موج جدید ویروس کرونا قبل از تعطیلات سال نوی چینی نگرانی در مورد کاهش تقاضا را بالا برده بود ولی مردم بیشتری برای دوری از ابتلا به سفرهای داخلی رفتند.

پکن در اوایل فوریه آلوده‌ترین روزهای خود را طی ۱۲ ماه گذشته تجربه کرد و بهبود چندانی از آن زمان حاصل نشده است. شهرهای بزرگ استان هبئی در اطراف پایتخت سطح متوسط آلودگی را در روز پنج‌شنبه گزارش دادند. سنجیریک تی، تحلیلگر موسسه مشاوره انرژی اس‌ای ای در پکن می‌گوید: «تقاضا برای بنزین و دیزل در چین از ابتدای سال جدید به‌صورت سالانه افزایش داشته است. مصرف دیزل ۱۰ درصد طی دو ماه اول ۲۰۲۱ نسبت به همین دوره در ۲۰۱۹ افزایش یافته و استفاده از بنزین ۲/ ۳ درصد بالا رفته است.»

نظرسنجی از بیش از هزار شرکت انرژی و پتروشیمی در ۳۰ استان و منطقه چین نشان می‌دهد ۸۹ درصد از کارخانه‌ها و شرکت‌های این کشور پس از سال نوی چینی به تولید کامل بازگشته‌اند یعنی بسیار زودتر از سال‌های گذشته. این نظرسنجی توسط مرکز تحقیقات و توسعه چین انجام شد و شرکت‌های تجاری، لجستیکی و تولیدی را در بر می‌گیرد.