بعضی از اندیکاتورهای تکنیکال حضور قیمت آلومینیوم را در منطقه اشباع خرید که بعد از چند روز متوالی افزایش قیمت در آن قرار می‌گیریم تایید می‌کنند. بنابراین ممکن است این فلز در یکی از مناطق مقاومتی که گفته شد، تغییر روند داده و مسیر کاهشی را در پیش گیرد. در این صورت، در مرحله اول این کاهش قیمت، می‌تواند تا محدوده ۲،۱۰۰ و بعد از آن ممکن است با گذر از سطوح حمایتی ۲،۰۵۰۰ دلار و ۱.۹۸۰ دلار تا محدوده‌های ۱.۹۲۵ دلار افت داشته باشد. خط روند صعودی بلندمدت در این مرحله می‌تواند نقش حمایتی قدرتمندی را بازی کند.

بررسی محدوده‌های مهم قیمتی

در صورت ادامه افزایش قیمت‌ها، اولین محدوده‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۲،۲۵۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا امید‌ها را نسبت به ادامه روند صعودی بیشتر می‌کند. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار حائز اهمیت است. در صورت افزایش بیشتر قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۲.۳۵۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است و امید‌ها را برای ادامه روند صعودی افزایش می‌دهد. قیمت، برای عبور از این محدوده به سمت بالا با مشکلاتی فراوانی مواجه خواهد شد.

در صورت کاهش قیمت آلومینیوم، محدوده خط روند صعودی بلند‌مدت می‌تواند مانع کاهش قیمت‌ها شود. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی خواهد بود و احتمال ریزش را بسیار زیاد می‌کند. محدوده خط روند صعودی بلند‌مدت، سطح حمایتی بسیار قدرتمندی است که با شکسته شدن آن رو به پایین می‌تواند خبر از رکود طولانی مدت در بازار این فلز دهد.

در صورت کاهش قیمت آلومینیوم، اولین محدوده‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۲.۱۰۰دلار است. این منطقه به‌عنوان حمایت تغییر نقش داد و به نظر می‌رسد قیمت، برای عبور از این محدوده به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد. این ناحیه برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. در صورت شکسته شدن روند صعودی، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱.۹۸۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین، امید‌ها را برای ادامه روند صعودی کاهش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه کار از اهمیت خاصی برخوردار است. به نظر می‌رسد قیمت، برای عبور از محدوده ۱.۸۶۰ دلار به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه شود.