احمد مرادی به موفقیت‌های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در یک‌سال اخیر اشاره کرد و گفت: صنعت نفت با وجود بعضی مشکلات اقتصادی و شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن، پیشرفت‌های قابل‌قبولی داشته و امسال نیز که روزهای پایانی آن طی می‌شود، پروژه‌های متعددی در این صنعت اجرا و بهره‌برداری شد.

وی افزود: هرچند بسیاری از روستاها و شهرهای کشور از نعمت گاز برخوردارند، اما پروژه‌های عظیم گازرسانی هیچ‌گاه متوقف نشده است و همچنان ادامه دارد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به موفقیت‌های صنعت پتروشیمی اشاره و تصریح کرد: صنعت پتروشیمی نقش موثری در بازار ارز ایفا کرد، به‌گونه‌ای که هم‌اکنون درصد زیادی از ارز کشور از این صنعت تامین می‌شود، بنابراین مشاهده می‌کنیم که این صنعت تا چه اندازه در توسعه صادرات غیرنفتی و رشد اقتصادی نقش دارد.

مرادی به افتتاح طرح‌های بزرگ نفتی و پتروشیمی در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی چنین واحدهایی آن‌هم زمانی که ما با تحریم‌های اقتصادی روبه‌رو هستیم کار بسیار بزرگی است.

وی آینده صنعت نفت را روشن ارزیابی و اظهار کرد: امسال با وجود مشکلات اقتصادی، در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی جهش و توسعه قابل‌توجهی را شاهد بودیم. امیدواریم سال آینده نیز این صنعت بتواند مسیر پیشرفت خود را حتی با سرعتی بیشتر از امسال ادامه دهد.