Untitled-1

با توجه به شکسته شدن روند نزولی بلند‌مدت، انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها نیز هست که البته در کوتاه‌مدت ممکن است قیمت در برگشت به محدوده خط روند شکسته‌شده دوباره سطح 18هزار دلار را لمس کند؛ ولی بعد از آن احتمال کاهش قیمت‌ها بسیار زیاد است. ریزش قیمت‌ها می‌تواند تا محدوده‌های 13هزار و 600دلار ادامه پیدا کند. در این مسیر سطوح حمایتی 15هزار و  500دلار،  14هزار و 800دلار و 14هزار و 200دلار قرار دارند که هر کدام به نوبه خود می‌توانند مانع افت بیشتر قیمت‌ها شوند. با احتمال بسیار ضعیف‌تر می‌توانیم سناریوی افزایشی را در محاسبات خود در نظر بگیریم. در این سناریو، نیکل در ابتدا تا محدوده سقف قبلی یعنی منطقه 20هزار دلار افزایش خواهد داشت که مقاومت‌های بسیار قدرتمندی از جمله ناحیه 18هزار دلار می‌توانند از رسیدن قیمت به محدوده سقف قبلی جلوگیری کنند.

  بررسی سطوح مهم قیمتی

در صورت کاهش قیمت‌ها و عبور از محدوده خط روند صعودی به سمت پایین، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 15هزار و 500دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی است و روند صعودی را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند.

خطوط روند صعودی میان‌مدت و بلند‌مدت شکسته‌شده در آینده نقش مقاومتی قدرتمندی بازی خواهند کرد. شکسته شدن خط روند صعودی بلند‌مدت، نشانه نزولی بود و خریداران ریسک‌گریز و حتی افراد با ریسک معمولی را که در این بازار فعال هستند، از بازار خارج کرد.

در صورت افزایش قیمت در کوتاه‌مدت، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 16هزار و 750دلار است. مهم‌ترین محدوده مقاومتی پیش روی فلز نیکل محدوده 18هزار دلار است که گذر از آن امید‌ها را نسبت به رسیدن به سقف قبلی افزایش خواهد داد.