هنوز روند صعودی پر قدرتی در قیمت سرب دیده نمی‌شود و با توجه به شکسته شدن خط روند صعودی،  احتمال کاهش قیمت‌ها دور از ذهن نیست. اگر قیمت‌ها به مدار نزولی که از حدود 40 روز کاری پیش درست کرده است برگردد، ممکن است حتی تا محدوده‌های هزار و 750 دلار نیز کاهش یابد. در این مسیر حمایت‌های بسیار قدرتمندی مثل 2 هزار دلار، هزار و 930 دلار و هزار و 800 دلار قرار دارند که هر کدام به نوبه خود می‌توانند مانع نزول بیشتر قیمت‌ها شوند.

بررسی سطوح مهم قیمتی

در صورت کاهش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 2 هزار دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی است و مسیر را برای ریزش تا محدوده یک هزار و 750 دلار هموار می‌کند. در صورت شکسته شدن محدوده 2 هزار دلار، سطح یک هزار و 930 دلار مهم‌ترین محدوده حمایتی به شمار می‌آید.

روند صعودی به سمت پایین شکسته شده و با افزایش قیمت‌ها در روز‌های اخیر بسیاری از سرمایه‌گذاران شکسته شدن خط روند صعودی را در قالب اصلاح توجیه می‌کنند.

در صورت افزایش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 2 هزار  و 50 دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصاً با حجم زیاد نشانه صعودی نیست ولی می‌تواند کمی امیدواری به فعالان این بازار بدهد. بعد از این محدوده، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند از افزایش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده 2 هزار و 100 دلار است. شکسته شدن این ناحیه به سمت بالا ، مسیر را برای رسیدن به هدف قیمتی 2 هزار و 175 دلار و فتح قله قبلی هموار می‌کند. این منطقه قیمتی برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است.