وی با اشاره به اینکه بخشی از سقف ساختمان تلمبه‌خانه گوره الف و سی نیز ریزش کرده است، افزود: همه نیرو‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در آماده باش کامل هستند. البته زمین‌لرزه خللی در روند تولید نفت ایجاد نکرده است.

شرکت بهره‌برداری نفت وگاز گچساران در چهار استان فارس، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه وبویراحمد فعالیت دارد.

با این حال مدیر بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: زلزله صبح یکشنبه در استان‌های خوزستان و بوشهر، آسیب یا خسارتی به مجتمع‌ها و طرح‌های پتروشیمی وارد نکرده است.

به گزارش شانا، داود عمادی با اعلام این مطلب اظهار کرد: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۹/ ۵ ریشتر، ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه یکشنبه، ۲۹ فروردین‌ماه مرز استان‌های فارس و بوشهر (منطقه بندرگناوه و دیلم) را لرزاند که خوشبختانه با توجه به وجود زیرساخت‌های مطلوب، هیچ‌گونه حادثه‌ای یا خسارتی در مجتمع‌ها و طرح‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و دیگر مناطق استان‌های فوق رخ نداده است.  وی تاکید کرد: همزمان با تامین خوراک پایدار، مجتمع‌ها در حال فعالیت عادی و تولید هستند.

همزمان سخنگوی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که زلزله در جنوب کشور آسیبی به ابنیه و تاسیسات گاز وارد نکرده و جریان گاز طبیعی در این استان‌ها پایدار است.

محمد عسگری گفت: خوشبختانه طرح‌های صنعت گاز و ابنیه و تاسیسات گازی در این استان‌ها آسیب ندیدند و جریان گاز بدون قطعی در شهرهای زلزله‌زده پایدار است.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، کانون این زمین‌لرزه را در حوالی بندر گناوه و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اعلام کرده است. کانون این زمین‌لرزه در طول جغرافیایی ۷۲/ ۵۰ و عرض جغرافیایی ۷۶/ ۲۹ و در ۲۸ کیلومتری گناوه و ۹۱ کیلومتری بوشهر گزارش شده است.