Untitled-1

 

با شکسته شدن خط روند نزولی کوتاه‌مدت، احتمال کاهش قیمت‌ها بسیار کم شد، ولی ممکن است بعد از برخورد قیمت به یکی از سطوح مقاومتی که مهم‌ترین آنها سقف قبلی است، کاهش قیمت این فلز آغاز شود. در صورت این اتفاق، محدوده خط روند صعودی، اولین محدوده حمایتی برای فلز مس است، در صورت شکسته شدن آن، کاهش قیمت‌ها دیگر وارد فاز ریزش خواهد شد و احتمالا تا محدوده ۸ هزار دلار ادامه پیدا کند. در این مسیر چهار سطح حمایتی پر قدرت ۹ هزار دلار، ۸ هزار و ۶۵۰ دلار، ۸ هزار و ۵۰۰ دلار و ۸ هزار و ۲۵۰ دلار وجود دارند و می‌توانند مانع رسیدن قیمت به محدوده ۸ هزار دلار شوند.

   بررسی محدوده‌های قیمتی با اهمیت

در صورت افزایش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود،  محدوده 9 هزار و 500 دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا امید‌ها را نسبت به ادامه روند صعودی بیشتر می‌کند.

 این منطقه برای تحلیلگران محافظه‌کار حائز اهمیت است. در صورت ادامه روند صعودی فلز مس مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 9 هزار و 950 دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است و امید‌ها را برای  رسیدن به هدف 10 هزار و 750 دلار بالا می‌برد.

در صورت کاهش قیمت این فلز اساسی، محدوده خط روند صعودی، می‌تواند نقش حمایتی داشته باشد. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی نیست ولی سرمایه‌گذاران را برای ادامه بیشتر روند صعودی دچار شک و تردید می‌کند و احتمالا یکی از علامت‌های شروع اصلاح قیمتی است.

اگر قیمت مس کاهش پیدا کند، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 9هزار دلار است. قیمت، برای عبور از  این محدوده به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد. این ناحیه برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. در صورت عبور قیمت از این محدوده به سمت پایین امید‌ها برای تشکیل دوباره روند صعودی در کوتاه‌مدت،  بسیار کم می‌شود. در صورت ریزش قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند از کاهش  بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده 8 هزار و 650 دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین می‌تواند نشانه نزولی باشد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است.