در سناریویی که احتمال وقوع آن، با توجه به روند صعودی فلز قلع فعلا کمتر است، ممکن است با برخورد به محدوده سقف قبلی یعنی محدوده 27هزار و 500دلار و همچنین به‌دلیل حضور در منطقه اشباع خرید که بعد از چند روز متوالی افزایش قیمت در آن قرار می‌گیریم، مسیر کاهش قیمت‌ها را در پیش بگیرد. در ابتدا این کاهش قیمت را در قالب فاز اصلاحی در نظر می‌گیریم و تا زمانی که خط روند صعودی بلندمدت به سمت پایین شکسته نشود، انتظار برگشت به مسیر صعودی را داریم.

در مسیر اصلاح قیمت‌ها ممکن است روند صعودی کوتاه‌مدت به سمت پایین شکسته شود. حمایت 26هزار و 500دلار در این بین می‌تواند مانع کاهش قیمت‌ها شود. بعد از شکسته شدن خط روند صعودی بلندمدت دو ناحیه 25هزار و 600دلار و 25هزار دلار می‌توانند به‌عنوان سطوح حمایتی  مانع ریزش بیشتر قیمت‌ها شوند. در صورت شکسته شدن محدوده خط روند صعودی بلندمدت به سمت پایین، کاهش قیمت‌ها را در قالب فاز ریزشی توجیه کرده و ممکن است این حرکت نزولی تا محدوده‌های کمتر از 22هزار و800دلار ادامه پیدا کند.

در صورت ادامه افزایش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 27هزار و 250دلار است. مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند از افزایش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده 29هزار دلار است. درصورت کاهش قیمت فلز قلع، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 26هزار و 500دلار است. در صورت ادامه کاهش قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 25هزار دلار است.