امین ناصر، مدیرعامل آرامکو در بیانیه‌ای اظهار کرد: با توجه به نشانه‌های مثبت برای تقاضا برای انرژی در سال ۲۰۲۱، دلایل بیشتری وجود دارد که خوش‌بین باشیم روزهای بهتری در پیش خواهند بود. اگرچه برخی از موانع به قوت خود باقی مانده‌اند، اما ما در موقعیت مناسبی برای تامین تقاضای انرژی رو به رشد جهان همزمان با آغاز احیای اقتصادها، قرار داریم.

درآمد خالص آرامکو در سه ماه منتهی به ۳۱ دسامبر به ۷/ ۲۱میلیارد دلار در مقایسه با ۷/ ۱۶میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت. تحلیلگران سود خالص ۴۸/ ۱۹میلیارد دلار را برای آرامکو پیش‌بینی کرده بودند. آرامکو که در اواخر سال ۲۰۱۹ با عرضه ۷/ ۱درصد از سهمش وارد بورس شد، اعلام کرد درآمدش تحت تاثیر قیمت بالاتر نفت و حاشیه سود بالاتر پالایش و پتروشیمی افزایش پیدا کرده و تولید پایین‌تر نفت را جبران کرده است.

گروه اوپک‌پلاس که در راس آن عربستان سعودی و روسیه قرار دارند، تولیدشان را به منظور تقویت قیمت‌ها کاهش داده‌اند؛ اما در آوریل روی برنامه‌ای برای تسهیل تدریجی محدودیت عرضه از اول ماه مه موافقت کردند. آرامکو که تولیدش را در راستای این پیمان و کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی کاهش داده است، اعلام کرد: تقاضای جهانی برای فرآورده‌های نفتی از رکورد پایینی که در سال ۲۰۲۰ داشت بهبود پیدا کرده اما همچنان پایین‌تر از سطح پیش از شیوع ویروس کرونا مانده است.

آرامکو سود نقدی ۸/ ۱۸میلیارد دلار را برای سه ماه اول اعلام کرد که در سه ماه دوم پرداخت می‌شود و مطابق با دستورالعمل این شرکت برای پرداخت سود نقدی ۷۵میلیارد دلار به سهامداران در سال میلادی جاری است. تولید هیدروکربن آرامکو به طور میانگین معادل ۵/ ۱۱میلیون بشکه در روز نفت در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ بود که شامل ۶/ ۸ میلیون بشکه در روز نفت خام بود.

بر اساس گزارش رویترز، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی اعلام کرده که سهام آرامکو در یک یا دو سال آینده به سرمایه‌گذاران از جمله سرمایه‌گذاران بین‌المللی فروخته خواهد شد. این کشور سرگرم مذاکره برای فروش یک‌درصد سهم آرامکو به یک شرکت انرژی جهانی بزرگ است.