قیمت مس نتوانست از سطح بسیار مهم 10هزار و 750 دلار عبور کند، ولی کماکان روند صعودی ادامه دارد، بنابراین فعلا می‌توان انتظار داشت تا سطوح 13 هزار و 800 دلار نیز افزایش پیدا کند.

‌البته در این مسیر مقاومت‌های قدرتمندی قرار دارند. بهتر است سناریوی افزایشی را به 2مرحله تقسیم کنیم؛ در مسیر افزایشی، سه محدوده مقاومتی 11 هزار و 650 دلار، 11 هزار و 850 دلار و 12 هزار و 700 دلار می‌توانند برای حرکت افزایشی مشکلاتی ایجاد کنند.

در حال‌حاضر قیمت در محدوده بسیار مهم قیمتی قرار دارد و همچنین در نزدیکی‌های منطقه اشباع خرید قرار داریم، این موضوع به خودی خود نشانه ریزش نیست ولی اگر در یکی از محدوده‌های مقاومتی، روند صعودی دچار مشکل شود، عرضه در آن محدوده به‌صورت هیجانی افزایش پیدا خواهد کرد و حتی ممکن است باعث تغییر روند قیمت شود.

 در صورت کاهش قیمت‌ها، محدوده‌های 9 هزار و 500، 9 هزار و 250 و 9 هزار دلار سطوحی هستند که می‌توانند به عنوان حمایت نقش بازی کنند.

بررسی محدوده‌های قیمتی با‌ اهمیت

در صورت افزایش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 10 هزار و 750 دلار است. شکسته‌شدن این محدوده به سمت بالا امید‌ها را نسبت به ادامه روند صعودی بیشتر می‌کند.

در صورت ادامه روند صعودی فلز مس مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 10 هزار و 750 دلار است.

شکسته‌شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است و امید‌ها را برای رسیدن به هدف 13هزار و 800 دلار‌ زیاد می‌کند.

در صورت کاهش قیمت‌ها، شکسته‌شدن محدوده خط روند صعودی کوتاه‌مدت نشانه نزولی نیست ولی ممکن است یکی از نشانه‌های آغاز اصلاح قیمتی باشد ولی اگر کاهش قیمت‌ها به‌حدی بود که‌ روند صعودی بلندمدت به سمت پایین شکسته شود، باید منتظر افت قیمت تا محدوده‌های 8 هزار دلار هم بود که البته حمایت‌های بسیار قدرتمندی می‌توانند از این ریزش جلوگیری کنند.

فعلا رخ‌دادن سناریوی ریزشی احتمال کمی دارد و نشانه‌های تکنیکال بسیار کمی آن را محتمل می‌دانند.

اگر قیمت مس کاهش پیدا کند، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 10 هزار دلار است. قیمت، برای عبور از این محدوده به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد. در صورت عبور قیمت از این محدوده به سمت پایین امید‌ها برای تشکیل دوباره روند صعودی در کوتاه‌مدت، بسیار کم می‌شود.

در صورت ریزش قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده 9 هزار و 500 دلار است.