پس از آن گندم تا محدوده 215دلار بالا رفت و روند نزولی کوتاه‌مدت را نیز شکست ولی قدرت عبور از محدوده سقف قبلی را نداشت و به آن واکنش نشان داد و در چند روز گذشته مسیر اصلاح را در پیش گرفت.

در حال حاضر این کالا در محدوده 200دلار در حال نوسان است و اگر این سطح را به سمت پایین بشکند، احتمال دارد در قالب اصلاح قیمتی تا محدوده 193دلار کاهش داشته باشد. اگر خط روند صعودی بلندمدت به سمت پایین شکسته شود، احتمال دارد در قالب ریزش قیمتی تا سطوح 180 دلار نیز کاهش یابد. هنوز روند کلی صعودی است و درصورت عبور گندم از 215 دلار، انتظار داریم با عبور از مقاومت 220 دلار به منطقه 225 دلار برسد.

در صورت ادامه روند صعودی، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 210 دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه ادامه روند صعودی است. در صورت افزایش بیشتر قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 215 دلاراست.

در صورت کاهش قیمت گندم، محدوده‌های خط روند صعودی بلندمدت، می‌توانند نقش حمایتی مناسبی داشته باشند. شکسته شدن خط روند صعودی بلندمدت به سمت پایین می‌تواند نشانه ریزش قیمت‌ها باشد.

در صورت کاهش قیمت‌ها اولین منطقه‌ای که بعد از خط روند صعودی می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 200دلار است. شکسته شدن این محدوده حمایتی به سمت پایین، ترس‌ها را برای شروع اصلاح قیمت‌ها بالا می‌برد. در صورت ادامه کاهش قیمت‌ها و بعد از شکسته شدن خط روند صعودی میان‌مدت به سمت پایین، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 196 تا 193 دلار است.