در این اجلاس، یوری سنتورین معاون وزیر انرژی روسیه نامزد پیشنهادی این کشور به‌عنوان دبیرکل آینده مجمع کشورهای صادرکننده گاز توانست رای اعضا را کسب کند و زنگنه وزیر نفت نیز این مقام روسی را توانمند در اداره امور توصیف کرد. یورینگ برای یک دوره دوساله از اول ژانویه ۲۰۱۸ جانشین عادلی خواهد شد که اکنون در مسوولیت دبیرکلی این مجمع انجام‌وظیفه می‌کند. در نشست‌ها و رایزنی‌ها که تا شامگاه چهارشنبه طول کشید، همچنین مباحث مربوط به برنامه پنج ساله مورد بررسی قرار گرفت و در چارچوب سند راهبردی مجمع کشورهای صادر‌کننده گاز تصویب شد. راه‌اندازی انستیتوی پژوهشی برای فناوری‌های نوین گازی نیز از سوی اعضا تایید شد.

در دیگر بخش‌ها هم مسائل مرتبط با بازار گاز و برنامه‌های تخصصی این صنعت بررسی شد. نشست وزیران با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، برگزاری همزمان اجلاس انرژی این کشور و همچنین رایزنی هیات‌های دولتی و شرکت‌های نفتی برای توسعه همکاری‌ها نیز از دیگر محورهای اجلاس مسکو بود.در حاشیه این اجلاس همچنین زنگنه وزیر‌نفت و الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه در مسکو دیدار و در‌باره راهکارهای گسترش همکاری‌های دو کشور در این صنعت مذاکره کردند.در مذاکرات وزیران، روابط نفتی از جمله توسعه میادین و اکتشاف بررسی شد.

ایران و روسیه برنامه‌های گسترده‌ای را برای همکاری‌های نفتی دارند و مذاکراتی نیز با چند شرکت بزرگ این کشور از جمله لوک اویل و تات نفت جریان دارد.همچنین شامگاه سه‌شنبه بین شرکت ملی نفت ایران و لوک‌اویل در مسکو با حضور وحید علی اکبروف، رئیس این شرکت، زنگنه و سنایی دو یادداشت تفاهم مطالعات نفتی در بخش جنوبی دریای خزر امضا شد.هیات ایرانی روز پنج‌شنبه نیز مذاکرات نفتی را با طرف‌های روسی برای توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف این صنعت برگزار کرد. ایران، روسیه، الجزایر، بولیوی، مصر، گینه‌استوایی، لیبی، نیجریه، قطر، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا و امارات اعضای اصلی مجمع کشورهای صادر‌کننده گاز و هلند، نروژ، عراق، عمان و پرو اعضای ناظر هستند. کشورهای عضو این مجمع ۷۰ درصد ذخایر گازی و ۴۲ درصد تولید گاز جهان را در اختیار دارند.