امیر هومن کریمی وثیق، مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو در نشست خبری روز گذشته خود، از پیشرفت این شرکت از حیث دانش فنی کاتالیست خوردو به میزان ۷۰ درصد خبر داد و گفت: پس از کسب بازخورد مطلوب از محصولات کاتالیست تولید شده از سوی سرو در حوزه پتروشیمی و فولاد، اکنون در تکاپوی دستیابی به دانش مربوط به کاتالیست خودرویی هستیم.وی در این باره گفت: البته تمایل بر این است که بتوانیم با رسیدن به تفاهم با «جوینت ونچر» به این هدف برسیم.کریمی با اشاره به چهاردهمین سال تاسیس این شرکت گفت: بنا بر پیش‌بینی‌ها، میزان مصرف کاتالیست کل کشور تا سال ۱۴۰۴ بالغ بر ۹۰۰ تن خواهد بودکه پیش‌بینی می‌شود سهم سرو از بازار کاتالیست‌های چرخه گاز تا سال ۱۴۰۴ به ۸۵ درصد برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ درصد از صنعت فولاد کشور، کاتالیست ایرانی مصرف می‌کنند.مدیر‌عامل شرکت سرو با اشاره به مشکلات پیش روی این صنعت تصریح کرد: بحث‌هایی نظیر بیمه، دامپینگ و کمبود نقدینگی از عوامل اصلی دست‌انداز‌های پیش روی شرکت‌هایی نظیر سرو است که امروزه اگر حل نشوند آنها را مختل خواهد کرد.وی درخصوص معضل دامپینگ معتقد است که تعرفه گمرکی ۲۰ درصد برای واردات کاتالیست با توجه به کاهش قیمت ۴۰ درصدی از سوی برخی تولیدکنندگان خارجی رقم کمی محسوب می‌شود.

کریمی اضافه کرد: اگرچه اغلب شرکت‌های پتروشیمی و فولادی بزرگ جزو مشتریان ما هستند و با توجه به اینکه اکنون از مصرف کاتالیست‌های سرو در این شرکت‌های بزرگ بیش از ۴ سال می‌گذرد، اما مساله دامپینگ، نگرانی را برای ما که خود تولید‌کننده داخلی هستیم و تمام تلاش خود را نیز کرده‌ایم، ایجاد کرده است.وی گفت: دغدغه دیگر ما بحث نقدینگی است که متاسفانه کل چرخه تولید کشور با آن دست به گریبان است. آنچه شاهد هستیم ورود نقدینگی به تولید نیست بلکه بیشتر تمرکز بانک‌ها بر صنایع بازرگانی و خدماتی و واسطه‌ای است. تا زمانی که چرخ تولید نچرخد و منابع کشور در بخش تولید سرمایه‌گذاری نشود، بحث اشتغال جوانان نیز مرتفع نخواهد شد.مدیر‌عامل نفت و گاز سرو گفت: ما با تکیه بر دانش ایرانی و تولید داخلی کاتالیست توانسته‌ایم برابر با ۵۶۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی ارزی در این حوزه داشته باشیم. هدف ما دستیابی به ۱۸۵۰تن تولید سالانه تا چشم‌انداز ۱۴۰۴ است.