بیژن زنگنه روز گذشته، در مراسم بزرگداشت روز زن، ضمن تبریک این روز با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تلاش زیادی شده است تا بانوان به جایگاه بهتری در صنعت نفت دست یابند، تصریح کرد: اصل بر این است که خانم‌ها بتوانند در جایگاه بالای مدیریتی قرار گیرند و مسیر به‌گونه‌ای باشد که آنها رشد کنند و به آن جایگاه‌ها برسند. زنگنه، ریشه تبعیض در صنعت نفت را پذیرش خانم‌ها در پست‌های خدماتی ساده عنوان کرد و ادامه داد: هم‌اکنون به جز بخش بهداشت و درمان، تعداد سمت خانم‌های شاغل در صنعت نفت قابل مقایسه با سمت‌ها و شاغلان این صنعت نیست. یعنی با یک تفکر غلط جلوی ورود خانم‌ها گرفته شد.

وی تصریح کرد: با پیگیری خانم تندگویان، خانم‌ها هم‌اکنون تنها برای کار در سکو محدودیت دارند و در دیگر بخش‌ها این محدودیت برداشته شده است، هر وقت برنامه استخدام داشته باشیم، بدون شک هیچ تفاوتی میان خانم‌ها و آقایان وجود نخواهد داشت. وزیر نفت با بیان اینکه در یک سال اخیر، خانم‌ها در مشاغل حساس به خوبی نقش‌شان را ایفا کردند، گفت: از خانم‎‌ها تقاضا دارم در مبارزه با فساد به ما کمک کنند. به‌طور کلی کمتر پرونده‌ای از فساد داریم که خانم در آن نقش داشته باشند که این موضوع بسیار مهم است.

زنگنه با بیان اینکه به دلایل متعدد خوشبختانه خانم‌ها در فساد نقش ندارند و از بانوان می‌خواهم هرگونه فساد را اعلام کنند، تاکید کرد: باید با فساد مالی در هر سطحی که باشد، مبارزه کرد و در این زمینه با هیچ کسی قوم و خویشی نداریم. وزیر نفت با بیان اینکه برای رفع تبعیض میان بانوان و آقایان از هیچ کوششی مضایقه نمی‌کنم، افزود: البته به این موضوع نباید فقط از منظر اجتماعی و مدنی پرداخته شود و مدیران هم باید به آن توجه کنند. تبعیض میان خانم‌ها و آقایان یک موضوع تاریخی است. وی با اشاره به اینکه در گروه مذاکره‌کننده قراردادهای نفتی که یک گروه کنترل شده است، خانم‌های زیادی در سطوح بالای مذاکرات فعالیت دارند که بسیار هم شایسته هستند، تصریح کرد: اینکه تعداد زیادی از بانوان جوان در صنعت نفت حضور دارند بسیار خوب است و باید از آن محافظت کرد. زنگنه با یادآوری اینکه هم اکنون تنها در هیات‌مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی یک خانم حضور دارد، تصریح کرد: البته بانوان شایسته‌ای وجود دارند که باید وقت بگذارند و مسوولیت بپذیرند که پذیرفتن مسوولیت بسیار سخت است.